Kvicka allround skidor?
Har haft samma utrustning i alldeles för många år nu och tänkte uppgradera. Kör nu på ett par Dynastar Troublemaker som är alldeles för korta (155cm). Som jag har åkt ganska så mycket på. Brukar bli åkning en gång per helg och då oftast utanför pisten i skogen och varje år några helger i fjällen, såsom kittelfjäll osv.
Är ganska så nöjd över mina skidor. Har lärt mig åka på dom i offpisten och gillar att dom är så smidiga. Lätt att kränga mellan alla fjällbjörkar.
Så vilka nya skidor ska jag välja? De egenskaper jag är ute efter är att de ska fungera hyffsat överallt men framförallt ska de vara lekfulla. Gillar att åka på tekniska branta partier med mycket skog. Men de ska också fungera när man åker i pisten. De får inte heller vara för dyra.
Så ge tips på skidor!
- Nuvarande skidor: Dynastar Troublemaker
- Vikt: Ca 75
- Längd: Ca 180
- Åkstil: Medelfort med mycket svängar
- Erfarenhet: Hyffsat erfaren
Mvh
Är ganska så nöjd över mina skidor. Har lärt mig åka på dom i offpisten och gillar att dom är så smidiga. Lätt att kränga mellan alla fjällbjörkar.
Så vilka nya skidor ska jag välja? De egenskaper jag är ute efter är att de ska fungera hyffsat överallt men framförallt ska de vara lekfulla. Gillar att åka på tekniska branta partier med mycket skog. Men de ska också fungera när man åker i pisten. De får inte heller vara för dyra.
Så ge tips på skidor!
- Nuvarande skidor: Dynastar Troublemaker
- Vikt: Ca 75
- Längd: Ca 180
- Åkstil: Medelfort med mycket svängar
- Erfarenhet: Hyffsat erfaren
Mvh