Låg bindning?

Låg bindning?
Har kört med marker squier på mina afterbangs ett tag nu, dock känns det som att bindningarna gör att man hamnar rätt högt ovanför skidan. Finns det bindningar/andra lösningar för att komma närmre marken?

Låg bindning?
Squire är 22mm hög och look p18 som är ( av vad jag vet) den lägsta bindningen som är 20mm hög... så 2mm är att hämta för ett inte väldigt lågt pris... så nja. Kör du på dina Squire om du ändå tycker att de fungerar bra för din åkning och din vikt.

Men, bara för nyfikenhetens skull ..varför har du börjat fundera på höjden? Är det ngt i känslan eller funktionen i bindningen som du inte gillar?

Låg bindning?
Salomon uppger 18,3mm för STH2 WTR samt 16,5mm för STH 10. Just saying. Förändrar iofs inte mycket mot ovanstående resonemang.

Senast ändrad:
Låg bindning?
PNyberg sa:
Men, bara för nyfikenhetens skull ..varför har du börjat fundera på höjden? Är det ngt i känslan eller funktionen i bindningen som du inte gillar?
Regerade mest på hur höga dom var efter ha sett en bild när jag körde med dom, men det är ju inte något jag känner av jättemycket heller. Personligen föredrar jag dock att vara nära marken oavsett om det är skidor, longboard osv som jag har under fötterna.. tycker man får en bättre känsla av kontroll!

Låg bindning?
doctorbombay sa:
PNyberg sa:
Regerade mest på hur höga dom var efter ha sett en bild när jag körde med dom, men det är ju inte något jag känner av jättemycket heller. Personligen föredrar jag dock att vara nära marken oavsett om det är skidor, longboard osv som jag har under fötterna.. tycker man får en bättre känsla av kontroll!
Jag håller med om om att det är bättre/skönare att stå på en låg bindning och jag själv åkt ganska mkt på jester demo som som är lika hög kanske ngt högre än squire och och inte tyckt att det har varit nå problem.
Enligt mig är det är när man kommer upp på över 30mm (duke är ett praktexempel) som jag tycker man känner att ngt inte är som det borde.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp