Laga snowboard?

poliiz

Ny medlem
Laga snowboard?
Hur i ohimmelen lagar man en snowboard? Ska man lämna in den? Göra det själv? Om man lämnar in den i vilket prisområde behöver jag bekymmra mig om?

Saken är den att i påskas så var jag i Riksgränsen (SJUKT värt ställe! Bästa offpist någonsin!) men det var lite dåligt med snö där uppe den säsongen... Med andra ord så drog jag upp underdelen ganska reält på väl dålda stenar och stubbar... Nu kan jag nätt och jämt göra pist-ränder i backen när jag åker... Det är lite mer än något surt.

Min stackars lilla burton Clash -06...

All hjälp välkommnas... puss och kräm.

Laga snowboard?
köp lite belagstavar.. så fyller du igen skiten precis som när du vallar..

sen när du gjort detta så du fått alla hålen fixade så kommer ju undersidan säkert inte att vara helt slät.. och stålkanterna kanske fick sig en smäll också?..

lika bra å lämna in de på planslipning på närmaste skid/snowboardshop.. så slipar dom den så den blir helt jämn och fin och kanterna blir som nya..

sen tar du å vallar brädan och beger dig ut igen för å pumpa puder!

Laga snowboard?
ok. schysst! hmm, låter som en bra idé... Men d vart det att hitta en shop som gör sånt... Jag bor strax utanför jönköping och visst finns det många sportaffärer där, men det är typ stadium, intersport med fler. Jag är inte säker på att de ställer på sånt... Någon som kan bekräfta detta eller vet något ställe som garanterat gör det?

Jag ska till Vemdalen på sportlåvet i år, där vet jag att det finns denna sortens möjligheter, men fy F*N vad dyrt det är...

Laga snowboard?
Använd den som släng och slit bräda och köp nytt. Laga den själv med petax och åk på den så länge det går. Inte värt att lämna in den om du har trashat den för mycket.

Kostade på min baron es en service för 900 kr som innefattande stansning, byte av stålkant etc.

Du får en ny bättre bräda för 1500 kr så lägg inte ner några större summor på din gamla clash.

Laga snowboard?
Bumpar denna tråd.

Har en ny bräda som i vintras fick ite småskråmor och repor pga samma som author anger - dolda stenar o skrafs i offpistsnön. Det stör mig så enormt! Inga dupa jack förutom ett 1-2 mm "hål". Inget som går hela vägen till basen dock. Jag vet att jag kan lämna in brädan och få den planslipad, men min fråga r hur gör man det själv hemma? Även om man ska petexa den behöver man ju slipa ner området åminstonne och få ner repkanterna. Funkar vanligt finkornigt sandpapper? Finkornig golvslip på lägsta hastighet? Eller hur fxar man dessa skråmor hemma inför säsongen? (om man bara slipar ner skrafset vid repkanterna, kan man då bara "vall" jämnt?

Laga snowboard?
det går att slipa ner p-texen hemma. Var noggrann och försiktig bara. Valla igen hålen är ingen idé, vallan åker ur på första åket.

Personligen brukar jag ta en kniv eller ett rakblad och skära bort bitar som sticker ut. Repor kommer att komma titt som tätt, bry dig inte så mycket om det, kör ändå. Fixa bara det som stör åkningen.

Tillbaka
Topp