Lägenhet i Engelberg finnes!

hellbergarn

Ny medlem
Hej!

Liten intressekoll på lägenhet i engelberg.

Vi har 3 rum och får plocka in så många vi vill. Vi vill fortfarande på bekvämt och städat. Priset kommer garanterat att ligga under det som hotel bellevue (vanligaste bummarboendet i engelberg) erbjuder och standarden kommer att vara högre. Finns möjlighet att komma ned redan nu.

Skicka ett medelande här på freeride och berätta lite om vilka ni/du är och vad ni tänkt för säsongen.

//Stefan

tjenare!
hade tänkt att åka alperna eller kanada i vinter. har hört att engelberg iaf ska va en bra liten puderhåla. så de hade kunnat vara något.
Björn heter jag 24år jävligt sugen på en pudervinter. kanske lite jobba men förhoppningsvis bara åka och ha det bra. så ett par månaders arbete till i sverige sen bär det iaf av nånstanns.
hur många är ni som bor där nu? eller ska ni hyra ut för att ni tänkt sticka nån annanstanns? och vad blir priset per mån på boende?
skulle vara mycke intresserad av att höra lite mer.
ha de fint
hej hej

Hej!
Okej.. ja är inte så grym på allt som handlar om utför, eller uppåt eller sidles men jag tänker bli. :) Nu har jag bestämt mig för att komma till en skidort i vinter. Vill gärna jobba om det är så, spelar ingen roll med vad.

Jag vet inte vart Engelberg ligger eller hur stället är. kan du kanske ge mig lite info eller tips om jobb? ..vad ska ni själva göra där och hur länge ska ni vara där??
Ha de!

Hej, skall åka till alperna i vinter men vet inte riktigt vart jag ska, är intresserad av månadspriser och lite hur många ni är där och vilka ni är,

Själv heter jag johan är 25 år åker snowboard, kommer från småland men bor sen några år i göteborg, ha det gött hej

Har nog bestämt mig nu för att det ska bli alperna, jag är väldigt sugen på att hålla mig utomlands.

Jag har inte kollat så mycket boende och jobb ännu men jag antar att allt bli billigare om man bor ihop. Nån som kanske isf har lust att bo ihop?

gila sa:
Har nog bestämt mig nu för att det ska bli alperna, jag är väldigt sugen på att hålla mig utomlands.

Jag har inte kollat så mycket boende och jobb ännu men jag antar att allt bli billigare om man bor ihop. Nån som kanske isf har lust att bo ihop?
Du kanske bör kolla vad Engelberg är för ställe innan du söker folk till boende dit.
Om du väljer mellan Sälen och Engelberg är du lite ute och cyklar. Engelberg är storbergsåkning och inte mycket mer. Säkert sjukt kul ändå men de som ska till Engelberg vet vad det är för ställe och är där enbart av den anledningen, om man säger så.

Rydellen sa:
gila sa:

Du kanske bör kolla vad Engelberg är för ställe innan du söker folk till boende dit.
Om du väljer mellan Sälen och Engelberg är du lite ute och cyklar. Engelberg är storbergsåkning och inte mycket mer. Säkert sjukt kul ändå men de som ska till Engelberg vet vad det är för ställe och är där enbart av den anledningen, om man säger så.
Engelberg är ungefär som badgastein......som åre fast med snö istället för is typ....

Tjänna stefan.
Vi är två stycken från göteborg som ska åka iväg, vi är båda 19 år och har jobbat ihop pengar, vi är sköna o sociala och vi kräver inget.
om du är intresserad av att ha med oss eller veta lite mer om oss så e de bara att kontakta mig på min mail: oscar_andell@hotmail.com

Ha det gött

Hej,

Vi är 2-3 tjejer som tänkte åka ner till engelberg i vinter! Vi är intresserade av att dela boende. Vi är sköna skidåkar tjejer som ska åka ner och bara ha kul och åka grymma skidor (förhoppningsvis masssa puder!).

De funderingar vi har är dock: Är Engelberg lite litet för en hel säsong? hur många säsongare är det där ungefär?

/Malin

St.Anton har nästan för några.. Minst 700 i alla fall. Känner ju alla efter en utekväll.

Skämt å sido, Engelberg ger nog sjukt bra åkning! Men det kan stora ställen som st.anton också göra, måste bara anstränga sig lite mer ;)

Engelberg är ruggit bra efter dump. Var där för någon vinter sen och puderhetsen är betydligt lägre än på måånga andra orter jag vart i. Sen är bergen som gjorda för friåkning där. Hög fallhöjd, en hel del branta åk, mängder av klippdropp och enorma puderfält.

Tyckte inte utelivet var speciellt bra när jag var där, nä, engelberg åker man till för att åka skidor inte spritbumma.

Tips är att spana in Seth Morrisons och Shane´s (aka mr pontoon) avsnitt i filmen Higher ground. Inget för folk som har sälen som backup-plan helt enkelt.

Hej Stefan!
Jag är en tjej på 19 år som ska ner till Engelberg i vinter och åka skidor så mycket skidor som möjligt!
Är i behov av boende från och med början av December.
Hur många är ni som bor i lägenheten och hur mkt kostar det i månaden??
Hör gärna av dig till karinhedlund@live.se
/Karin

Hej Stefan,

Jag e antagligen helt efter.. Men om det fortf. finns plats kvar i denna lægenehten e jag veldigt intresserad.. Jag ska iaf till engelberg, om jag så ska sova ut!

Adda mig gærna på msn:

sara_teern@hotmail.com

Mvh Sara

Tjena!
Vi är 3 killar som nog är sugna om det finns någon plats kvar i ert boende. Vi är 2 på 23 år och en på 24, pluggar till civlingingenjörer i väg och vattenbyggnad i lund men har ett år ledigt just nu. Hör gärna av dig med lite information om boendet, såsom pris läge mm.

Min mail är: vv05re5@student.lth.se
Msn: robbot_agent@hotmail.com

Hej! misstänker att alla platser är tagna eftersom jag är lite sen, men jag är en ensam glad 19 åring från göteborg som annars gärna flyttar in :)

// Natta

nathalie-hansson@hotmail.com

Hejsan!
Tänkte kolla angående om det finns plats kvar i lägenheten? Vart ligger den i engelberg? Jag är ensam tjej på 18 år som söker boende i Engelberg v.7 - v.11 och kanske någon vecka över påsk. Har kollar runt men har inte hittat något annat. Detta låter ju perfekt. Hör gärna av dig!

/Anna Mossberg
mjuk_fluff@hotmail.com

Tillbaka
Topp