Läget i Stryn ?

xhib

Aktiv medlem
Läget i Stryn ?
Är det någon som har info om hur snötillgången är i Stryn just nu ? Funderar på att sticka dit över midsommar. Kan man tex åka baksidan fortfarande ? Webcamen har inte uppdaterats på över en vecka så den ger ju inga ledtrådar.

Läget i Stryn ?
Jag var där i Söndags (8/6). Jag vet inte riktigt hur mycket snö det brukar vara, men det var ganska bra. Det gick att åka långa baksidan.

Läget i Stryn ?
Skidåkning bör aldrig avbokas!!! Om det håller sig relativt kallt framledes kommer nog baksidan funka om 2 veckor med... SÅ lite snö tyckte inte jag det var i alla fall.
Men å andra sidan var det första gången någonsin jag var i stryn så...

Läget i Stryn ?
Enligt senaste nyhetsbrevet och uppdateringen på hemsan så påstår man att snötillgången är "god". Vet inte om man törs ta en norrman på orden, men en skidresa bokar man ju ogärna av. Möjligen under vapenhot. Vi drar! Om inte annat kan man ju alltid spendera snuskigt mycket pengar på ingenting och åka fast för fortkörning.

Läget i Stryn ?
Nyss hemkommen från Stryn. Kan sammanfattas med Succe! Mycket bra åkning med möjlighet att köra hela baksidan, både långa och korta. Vill man hajka lite med stighudar finns det oanade möjligheter.
Vad sägs om 1200 fallhöjd i ett enda åk från Nuken ner, med avslutning i Videsäterrännan?

Ett annat åk vi gjorde var att åka mot Geiranger och ta av upp på Dalsnibba, parkera en bil nere vid vattenfallet för att sedan åka upp och kliva ner i en ränna med 800 fallhöjd med utsikt över Geiranger kl 21.00 på kvällen, mäktigt!!

Finns många fler exempel. Vi avslutade med ett stort åk som startar efter ca 1 timmes hajk med stighudar upp på Kvitlenova (1898 möh) och nerfärd över Mårådalsglaciären.
Som sagt riktigt bra med många och stora åk!
Bodde på Folven camping, hyffsad standard och mycket party. Vill man ha lungnare kan man antingen tälta uppe vid Videseter eller bo längre ner i dalen. Långt att köra men det är det värt!

Telismannen

Läget i Stryn ?
..jo det är lite snö med tanke på så tidigt på säsongen. Men det finns dock bra med snö fortfarande.
Långa baksidan håller inte så länge till, men det finns så mycket annat.
Är man sugen på park, så kommer det nog att funka bra till framåt mitten (kanske slutet) på juli.
Tveksamt hur det blir med eller om det blir någon pipe. Där kan nog snötillgången spöka lite. Men man vet ju aldrig.
Dom har ju byggt en pipe uppe på egga förut om åren. (nästan högst uppe i systemet)
Det blir en cornertävling nu till helgen och hoppas då att cornern står sig ett tag framöver.
Sen går det ju att pröva på lite surf ute på Stadt som kombination till strynsemestern. 16 mil ut mot havet från FolvenCamping.
http://www.stadsurfing.com

mvh
/sh

Läget i Stryn ?
kom nyligen hem från Stryn.
Det var hyfsat med snö fortfarande, det mesta var fortfarande åkbart. Det smälter dock väldigt fort, så det gäller att ta sig dit fortast möjligt.

Tillbaka
Topp