Läget i Tänndalen?

champswe

Ny medlem
Läget i Tänndalen?
Hej!

På lördag drar jag och ett sällskap mot Tänndalen för en veckas utförsåkning. Tänkte höra hur "dagsformen" är i Tänndalen?
Vidare undrar jag, då det var ett par år sen sist i Tänndalen, vilka skidsystem som erbjuder bäst åkning? Hört att funäsberget ska va väldigt upprustat?

Tack för svar!

Läget i Tänndalen?
Jag bor i funäsdalen och ska ni åka park rekommenderar jag lätt funäsdalen. Trotparken är nog den bästa i funäsdalen. Efter det är väl ramundberget bra som bara kör med natursnö och deras möjlighet med "park" från toppen ner till botten med "drömlandet" på toppen ner i "stormparken" och sen ner till "railparken" som ligger längst ner! Ska du hyra skidor rekommenderar jag topsport som ligger mittemot ICA i funäsdalen!

Läget i Tänndalen?
Jag föredrar Tänndalen vad det gäller piståkning då jag helt enkelt tycker bättre om deras backar. Park är det dock Funäs som har bäst :)

Läget i Tänndalen?
Kan ju säga att Tänndalen har sjuuhuuuukt bra väder. Men snön är väl lite halvkass.

Jag tycker att alla tre anläggningarna i området är väldigt bra. Men klart du skall glassa hos oss här uppe!

Läget i Tänndalen?
Är inte något stort fan av park faktiskt, mer fina röda och svarta pister jag är ute efter :) Var har dom flest sittliftar?

Läget i Tänndalen?
Ramund har en skitskabbig sittlift.

Funäs har en skitfräsch sittlift dock så har dom ett litet system.

Tänndalen har en gammal skabbig sittlift och en nybyggd (dock begagnad) sittlift som jag inte hunnit prova.

Senast ändrad:
Läget i Tänndalen?
Svårt att avgöra vilket system som är bäst, de kompletterar varandra rätt bra tycker jag.
Ramund när det har dumpat, riktigt trevlig offpist, en hel del sköna pister också iof.
Tänndalen är mer breda carvingbackar, gillar du stora svängar i högfart så är de nice, riktigt bra också om det är fint väder och man bara vill smöråka.
Funäs har bäst fallhöjd men systemet är ju inte jättestort. Men de backar som finns är riktigt sköna och relativt långa.
Men liftkortet gäller ju i alla system så man behöver ju inte välja...

Tillbaka
Topp