Lägngd på junior skidor?

Brant_Farsa

Ny medlem
Lägngd på junior skidor?
Hallå...
Jag har en kille på 7 år & 130cm lång & ca 25kg.
Han har åkt sen han var 4år & åker bra. Nu ska jag invetsera i nya skidor & funderar som 17 vilken längd han ska ha. Självklart måste det bli en twintipp men vilken längd ??? Har hittat ett par som är just 130cm men är rädd att dom blir för långa. Klart han kan ju dra iväg 5 cm innan feberuari...
Samtidigt vill jag inte köpa för korta, vore trevligt om dom höll iaf 2 säsonger! Men det kanske är att hoppas på för mkt lol

Vad tror ni mina vänner?

/Peace

Lägngd på junior skidor?
Jag tror att 130cm passar rätt bra för dom ska vara ungefär lika lång som en själv.

Lägngd på junior skidor?
Du får gärna berätta vad det blev, har en precis lika stor 7 åring som skall ha twintip. Ingen aning än vad det blir, tänkt att ställa mig på Udéns och låta dem hjälpa mig.

Lägngd på junior skidor?
Hallå alla skidvänner. Tiden har runnit iväg men nu ska jag berätta hur det blev!
Efter noga övervägande, då både praktiska & ekonomiska faktorer vägts in efter samtal med div sportbutiker & goda råd, fick det bli ett par Dynastar legend 08/09 fårn herr Conrad i 130cm längd.Det är ju inte ett par renodlade twintipp... men grabben måste ju bli en allmountain åkare för helsikke :D Han verkade nöjd iaf! Dom kommer nog att kännas lite långa i början men jag tror han fixar det. Ska upp till kiruna om vädret tillåter & testa dom till helgen!

/Peace

Senast ändrad:
Lägngd på junior skidor?
Kul val! Du verkar tagit nåt av de sista paren eftersom jag inte hittar några där.. Det är klart han fixar 130, det måste min grabb göra! Svårt det där..

Tillbaka
Topp