Laid back puderåk film med skidor. Riktigt mysigt!

Mja, vet inte, kändes som om farfar filmat en familj som har tur med vädret :P

Åkarna i filmer är inte speciellt imponerande men snön och själva åkningen ser sjukt skön ut.

Laid back anger ju vad det ar fragan om. Sjalv ar jag glad att jag fick se det. Har ni battre grejor sjalva ser jag garna det ocksa.

Episka snö- och väderförhållanden. Men dock flackt och småtråkig åkning. Hade varit hur smuud som helst att åka där själv men det hade inte gett nå vidare adrenalinpåslag.

Mysigt klipp dock.

Förstod inte riktigt vad åkarna höll på med. Första killen såg ut som han var ute på en joggintur och de övriga körde puckelsvängar. Det är ju ändå bra mycket roligare att ta lite längre mjukare svängar än att poppa upp och ner som ett ånglok.

Episka förhållanden som nämnt ovan.

Tycker själv att filmen förmedlar en skön känsla av att bara glida runt som på en räkmacka, utan adrenalinstinna överaskningar, parreringar och felskär!
Varför ska det alltid vara så spännande? Kan man inte bara vara ett litet tag, och känna naturen, lugnet och bara glida med lite?
Själv skulle jag vara jättenöjd efter ett sådant åk!
Jag är mest imponerad av att de kan åka så skönt när det ser så flackt ut! Sen kanske man inte behöver poppa upp och ner som nåt ånglok som Setermaan poängterade? Men det bestämmer man väl själv hoppas jag!

// Jocke

dock svårt och inte "poppa upp och ner" som ett ånglok när det är så passt flackt som det är (och går så pass långsamt). är ju inte jättelätt o köra långa, feta "surfsvängar" då..

simon_t sa:
dock svårt och inte "poppa upp och ner" som ett ånglok när det är så passt flackt som det är (och går så pass långsamt). är ju inte jättelätt o köra långa, feta "surfsvängar" då..
Nä, sant det men det får väl bli det gamla hederliga baksätet. ^^

Gillade åket skarpt! Riktigt mysig åkning, inget imponerande med sjukt soft klipp!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp