Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Som ovanstående sa det finns allt från de lättaste till de riktigt extrema. En kompis till mig hade aldrig åkt lössnö innan och klarade max röda pister och klarade sig galant....fast med många krascher dock....men hur eller hur så är det väldigt skojigt!!
Ja det finns lätta leder MEN man ska ta det väldigt försiktigt där uppe!!
Åker man som ovan och dessutom utom guide så är man riktigt illa ute det finns gott om sprickor så det gäller att veta var man är.
Det kan ju vara så att du åker med någon som känner till stället men det är ju knapast något att rekomendera utan guide...
Valée Blanche är en lätt led. Följ bara efter alla andra turister, det ser ut som en motorväg ungefär. Går inte att åka fel. Däremot så kräver de andra åken där uppe lite mer erfarenhet.
Innan folk börjar säga att det är oansvarigt att rekommendera någon att följa spår och liknande så vill jag bara säga att Vallée Blanche är lite speciellt eftersom det normalt är ett par tusen om dagen som åker den. Jag skulle rekommendera min amma att följa spåren där.
Så åk den men släng inte bort pengar på guide. Det är fantastisk natur och en skön utflykt.
Ja du kanske har rätt, ville bara vara lite duktig.. Men det är kanse svårt att åka fel om man åker "motorvägen" ner i bra väder. Men ska man ut på riktig Offpist däruppe så gäller ju det jag skrev.
Akta dig för sprickorna bara. Polarn dratta ner ien, fritt fall på tio meter. Som tur är, är franssoserna duktiga helikopterförare så dom plocka upp honom med rep.
(Fotografierna nerifrån sprickan går inte av för hackor, det vill jag lova!)
Vallée Blanche är lika brant som barnbacken i Storlien, lika trafikerad som Bangkok i rusningstrafik, men utsikten är svår att jämföra med något. Men hyr INTE guide för att åka vanliga turistsvängen = bortkastade $$$.