Lake Tahoe

Puderdjuret

Ny medlem
Lake Tahoe
tjabba

Är i Berkeley utanför SF i Californien just nu. Till vintern ska det åkas skidor runt Lake Tahoe. Skolans 2 klubbar ordnar riktigt fina dealar dit.
Någon som har info om bra ställen där, fina turen och områden mm.
 
Lake Tahoe
Var i Squaw Valley i tre månader för ett par år sedan. En bra dag är det helt grymt. Mycket folk på helgerna så åk dit i mitten på veckan. Större delen av systemet pistas inte så det är bara att ge sig ut och hitta lines. Skön park, bra pipe. Ligger bra till om du bor i berkeley också. Annars är Kirkwood det jag hört absolut mest bra saker om...
 
Lake Tahoe
Var vid Lake Tahoe 2001 och bodde hos några kompisar som jobbade där. Det finns en hel del olika ställen att åka på runt Lake Tahoe. Jag hann prova på Northstar-at-Tahoe, Heavenly och Squaw Valley.

Northstar är inte så stort eller avancerat (700m fallhöjd, 70 pister, 17 lifter), men eftersom det var första åken efter en knäoperation var det okej för mig. Det fanns en funpark. Heavenly var lite större(1000m fallhöjd, 85 pister, 29 liftar) och Squaw klart störst. De senare två var jag bara på endagarsturer vilket går utmärkt eftersom systemen ligger relativt nära varandra.
Alla hade ganska mycket folk på helgerna.

Har för mig att liftpriserna var ganska höga (runt 50$/dag), men det fanns en hel del erbjudanden om man beställde i förväg. De delade dessutom ut en del "free-passes" som kompensation för minsta lilla problem/klagomål.

Northstar http://www.skinorthstar.com/winter/
Squaw http://www.squaw.com/winterindex.html
Heavenly http://www.skiheavenly.com/
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp