Lämplig utrustning?

torsten

Ny medlem
Lämplig utrustning?
Jag behöver er hjälp!

Jag har blivit erbjuden ett par Dynastar 4800 (fjolårets modell) med Rottefella Cobra R4 för 2000 kr. Skidorna är 172 cm och allt är helt oanvänt.

Då jag är ganska ny på området telemark (har åkt en del del med fast häl...) behöver jag er åsikt. Är detta ett lämligt förtsa paket? Är 172 cm för kort? Jag kommer nog i första hand använda dem i pisten men en och annan tur i lössnön hade varit trevligt om de klarade.

Jag är 174 cm och väger ca 68 kg, ingen bjässe med andra ord.

Vad tycker ni?

Lämplig utrustning?
Jag är lika lång och aningens lättare och har ett par Völkl 7 24 Pro som är 170 cm som jag kört en del telemark med. Jag tycker de känns för korta för det, hade gärna haft drygt 180 cm långa eller nåt liknande. Eventuellt sitter bindningen lite för långt fram på mina skidor, har inte testat att flytta bak den en bit än.

Lämplig utrustning?
jag är full så ta inte alltför allvarligt på vad jag säger. 172 låter ganska kort men annars verkar det som en bra deal, ingen möjlighet att provåka? om du tänker åka i sverige tror jag du kommer klara dig bra. om det känns för kort så kan du nog med lite tur sälja vidare till någon för samma pris. utbudet på telemark är inte så stort så beg. priserna är ganska bra, titta på vad folk tar för gamla elan stinger så hajjar du. köp åk och var glad! de flesta telis skidor går för 1500 och uppåt

Tillbaka
Topp