Langa upp er 09/10 outfit!

Dorkolish sa:
Kan inte alla ni småungar som kör på xxxl t-shirt under jackan sluta med det.
Skäms så mycket när jag ser er att jag nästan vill ta livet av mig...
Helt seriöst, inser ni inte hur fjantigt det ser ut? ett par byxor, en jacka, en kjol?! WTF vart kommer kjolen in i alpin världen?
om du åker och funderar på att ta livet av dig på grund av att du skäms så mycket över hur "småungar" klär sig när de åker skidor så borde du nog fundera på att gå till en psykolog för att få hjälp. varför lägga energi på att skämmas över hur någon annan klär sig?

hoppas du slipper mardrömmar om skidåkande småungar i kjol, Dorkolish "WTF"

Senast ändrad:
linder sa:
eff sa:
andrutt sa:
jo smaken är ju som baken, det är klart, men jag måste nog säga att folk har fått för sig att det ska handla om färger hela tiden...
Varför lade du upp bilder på din outfit här? Synpunkter och kritik anar jag, men då är det väl inte meningen att du ska dra på dig skölden och köra defensivt direkt någon kommer med någon åsikt?

Tacka och ta emot, när du blir äldre kommer du få att betala för att få synpunkter på saker och ting!
Det är en rätt stor skillnad på kritik och bara skitsnack!

Kritik är när man förklarar vad någon har gjort bra och fel.

Skitsnack är som han skrev "Extremt tråkig outfit enligt mig! Man får inte direkt glädje fnatt av färgerna heller..."

Eller som det du skrev!

Ingen kritik det heller utan bara BS

-------------------------------------------

andrutt: Sjyst jacka! Gillade mönstret, däremot va den 2 storlekar för liten för min smak men den sitter ju som den ska :D

Nått mer du kan tänka på är att kanske inte slänga upp 3 bilder som är nästan identiska förutom gogglesen samt luva. Blir lite tradigt ! :)
Tackar tackar :) haha jo när du väl säger så kanske den ser lite liten ut men tyckte den satt bäst så ;P

haha ne det har du väl rätt i antar jag, skall tänka på det till nästa gång ^^
peace!

Dorkolish sa:
Kan inte alla ni småungar som kör på xxxl t-shirt under jackan sluta med det.
Skäms så mycket när jag ser er att jag nästan vill ta livet av mig...
Helt seriöst, inser ni inte hur fjantigt det ser ut? ett par byxor, en jacka, en kjol?! WTF vart kommer kjolen in i alpin världen?
är det ingen mer än jag som la märke till att Tom Wallisch åkte med tall tees under KOS?

Gustav_89 sa:
JesperTjader sa:
Äh vadå ingen bra bild, typ den bästa i den här tråden ju:P
Bara för att typ 95% av alla outfits bilder i den här tråden är tagna hemma i köket elelr på rummet betyder de inte att dom måste va de.
Mkt bättre att ha en bild där man har på sig kläderna i den rätta miljön - luften

Nice outfit btw =)
Instämmer på båda punkter, dvs snygg outfit och att det ska helst va taget i rätta miljön (backen).. Men nu var ju denna tråd till för å visa vad man skulle ha på sig i vinter och kom upp innan säsongen börjat, har man ny outfit då så är de ju inte så lätt att ha en bild på det från skidbacken :)

Kan ju bli att man smyger omkring med detta kittet in the alps detta året. Har ingen snö där jag bor annars hade jag väl ställt mig i den "rätta" miljön.

eDoggo och S Stepp pants.

Helt värdelösa webcam-bilder från den inbyggda kameran i min macbook, men digitalkameran är tyvärr heldöd.
Från topp till tå;
Sweet trooper HC
Oakley crowbars, JP Auclair sig.
Oakley air raid jacka/byxor.
Ortovox rygga.

fluffie sa:
[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/9ef1aeaed18cc5d14ce918b82dfb988a.jpg[/url]

[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/124b0031cc2f1b4d0ca20cc103b1cbe8.jpg[/url]

Helt värdelösa webcam-bilder från den inbyggda kameran i min macbook, men digitalkameran är tyvärr heldöd.
Från topp till tå;
Sweet trooper HC
Ortovox rygga.
Bortsett från det röda så ser du mer ut som soldaterna i klonerna anfaller

Senast ändrad:
Aspebo sa:
fluffie sa:
[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/9ef1aeaed18cc5d14ce918b82dfb988a.jpg[/url]

[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/124b0031cc2f1b4d0ca20cc103b1cbe8.jpg[/url]

Från topp till tå;
Sweet trooper HC
Ortovox rygga.
size på jackan och hur lång är du? :)
Jag är 1.75 ungefär, jackan/byxor är M.

Kevinnn sa:
Kommer att köpa någon dera av dom här två:

http://img143.imageshack.us/img143/8400/sagahybridsuit3.jpg

Vet någon vilken storlek jag skulle borda köpa? Jag är 180cm lång och väger 72kg, jag vill att jackan skall komma nestan ner till knäna och att byxorna ska vara baggy men int överdrivet stora. Så jag tänkte köpa XL jacka och L byxor, tror ni det skulle vara bra?
De är slut och kommer inte mer i lager. Har mejlat dem.
Om du mot förmodan skulle få tag i dem, köp inte de gula byxorna, de är inte samma gula som på jackan!

Hadet!

Jag tycker det är så sjukt najs med folk som kommer i helt vanliga, lite tajta funktions skidkläder. Och sen langar sjuka trick i parken. Är man grym så spelar det ingen roll hur man ser ut. Har man däremot gangstakläder och inte ens kör i parken etc. då ska man fan stanna hemma!

philmeister sa:
Jag tycker det är så sjukt najs med folk som kommer i helt vanliga, lite tajta funktions skidkläder. Och sen langar sjuka trick i parken. Är man grym så spelar det ingen roll hur man ser ut. Har man däremot gangstakläder och inte ens kör i parken etc. då ska man fan stanna hemma!
men shit man får väl se ut som man vill i backen, kläder e gjorda för att ha på sig, låt folk ha på sig vad dom vill

Tillbaka
Topp