Längd freeride skidor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

KlaGus

Ny medlem
Längd freeride skidor
Behöver hjälp med lämplig längd på freeride skidor. Jag är 183 cm lång och har tänkt att köpa skidor som är 100 cm breda i midjan. Vilken längd borde jag ha? Finns ett par Dynastar Legend Pro Rider till kanonpris men de är 190 cm långa och jag är rädd för att det är för långt?

Längd freeride skidor
Hur mycket väger du, hur hårt åker du, gillar du långa skidor, blir det dina enda skidor... Många frågor, väldigt lite vettig info i ditt inlägg. Med tanke på att du inte verkar jätteliten hade jag satsat på 190-längden, det är inte en jättekrallig skida.

Längd freeride skidor
Äh, så länge längden>bredden borde det funka. Med så breda skidor skulle jag snarare välja att gå ned något i längd för att få bättre manövreringsförmåga.

Längd freeride skidor
Skidor är mycket individuellt.
Prova prova prova på orter där det finns möjlighet till det.
Många vill att man ska köpa det som är coolt just nu men se upp.
Det kanske inta passar din åk stil eller din level.
Egen erfarenhet på 90-talet när de flesta som jobbade i Gränsen:Björkis eller Keb och som åkte telemark eller friåkning skulle köra på TUA.
70% av skidorna gick i bitar och nästan alla bytte till Dynastar eller K2.
Testa KlaGus är min melodi
MVH

Längd freeride skidor
Hehe 100 cm midja, hoppas du tänkte köra Duckstance. Skämt åsido så jag tror inte 190 är för långt för dig. Jag är 170 cm och kör på ett par Faction 3.Zero som är 183 cm. Men som sagt, det beror helt på hur och vad du kör..

Senast ändrad:
Längd freeride skidor
Längden låter ok för dig för freeride, allmountain skidor. Jag är 180 och mina Mantra är 186cm. Fungerar finfint överallt med fokus utanför pisten.

Längd freeride skidor
100cm breda i midjan?
Finns det skistoppers till det?

Imponerande att du skaffat ett medlems konto för att ställa en fråga som redan ställts 1000000000000 ggr och som finns svar på om du sökt (som reglerna du godkände upplyste dig om!) och du hade kunnat hitta utan att vara medlem.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp