Längd på allaround bräda?

Rundberg

Ny medlem
Längd på allaround bräda?
Hej jag är 183cm lång, skall köpa en bräda de närmsta dagarna och undrar villken längd jag skall köra på.

Har kollat på 159cm och 161cm. Vilken passar mig bäst så jag mestadels kör pist, hoppar på "natur" hopp, bygger egna. Skall dock börja köra mer och mer i parken, hoppa större hopp raila liteo.s.v. VIll även kunna köra i offpist.
 
Längd på allaround bräda?
Skillnaden är inte så stor, men mitt personliga råd är 161.

Du får bättre puderegenskaper och bättre fartegenskaper men det är inga problem att köra hopp och sånt med 161:an.

"go bigger.....we need to se something a little bit bigger"
 
Längd på allaround bräda?
Ja, det är en grym bräda om du har fötter som är 44 eller större och gillar snabb friåkning och lite hopp då och då. Rätt styv men den ger mycket tillbaka.
 
Längd på allaround bräda?
det jag tänkte på var att hur mycjet hårdare flex är det på 161 modellen, jämfört med 159:an? Är det stor skillnad?
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp