Längd på bräda?

Isbjorn

Medlem
Längd på bräda?
Hej!
Jag åkte "mycket" bräda för kanske 10 år sen!? Jag har åkt av och till de senaste åren och bestämt mig för att köpa en ny bräda. Hur lång ska en bräda vara? 152 cm? eller? Har det med min längd (185 cm) att göra?

Ha De Gott Johan

Längd på bräda?
Tja

Är 187.
Min bräda är 164, men skulle vilja ha en längre då man kan äka fortare och den är bättre offpist, men det beror helt och hållet hur man gillar att åka.

Längd på bräda?
om du vill bara "tjej åka" ner för backen ska du ha en som e ganska så lång..men om du vill åka mkt offpist o hoppa köp en lite kortare..jag e 163 o har en 143 bräda....

Längd på bräda?
Jag tycker att 163 är en bra utgångslängd för din längd. Lägg på några cm om du föredrar fart och offpist. Dra ifrån några cm om du mest är intresserad av park och railåkning. Är du lite mitt emellan gå då direkt på 163!

Längd på bräda?
Det beror helt o hållet på vad du åker man brukar väl säga att brädan ska gå upp till hakan, jag e 181 och har en 52:a ska köpa ny snart tänkte satsa på 54 eller 56.

Lycka tiil / calle

Längd på bräda?
"om du vill bara "tjej åka" ner för backen ska du ha en som e ganska så lång..men om du vill åka mkt offpist o hoppa köp en lite kortare..jag e 163 o har en 143 bräda....
"

Det var det absolut dummaste jag har hört!! Ju längre bräda du har desto snabbare kan du åka (stabilare i hög fart) och en större bräda bär bättre i lössnö.

Om du verkligen vill (och kan) åka snowboard och inte fjanta runt i nån park så skall du köpa en med en längd av minst 165 cm. Satsa även på ett par stabila bindningar/kängor (step-in är bäst).

/Jonas

Längd på bräda?
håller me jonasq69! desta länge din bräda är desto mer åkglädje får du i pist o offpist.

vad ska du ha brädan till?? ska du jibba runt? åka pist? offpist?

mvh erik

Längd på bräda?
Wannabe jackas: Fan är du rolig eller? snacka om wannabe. Fan i offpist så är det ju lång bräda som gäller, noll koll.
Och tjejåka? Tsss.

Nej som sagt som någon annan sa, ska man inte bara fjolla runt och raila och så så är det bättre med en längre bräda. Ca 163 vore nog perfekt för dig.

Längd på bräda?
Stepin är inte bäst men ett alternativ för lata männsikor.

Jag är 190cm lång kör på 167cm kör mest tjej åkning har ju växt från lekparken.

Längd på bräda?
Ja gissa, kan det kanske vara för att han inte visste att den tråden fanns eller att man kan söka på gamla trådar? Fuck face.

Längd på bräda?
ok, nordgren, eller fuck face, jag sätter mig i sandlådan med dig.
"kan det kanske vara för att han inte visste att den tråden fanns": vad snackar du om? han hoppade ju in mitt i den.
"eller att man kan söka på gamla trådar": bra att du hittat den funktionen, men man kan fortfarande se när senaste inlägg är skrivit.
kom tillbaka när du har nått vettigt att komma med.

Längd på bräda?
Aha, såg inte att denna tråd var gammal, trodde du menade att ämnet var gammalt eller så vilket jag tyckte var puckat att klaga på. Alltså att han tagit upp något som dryftats förut.

Jaja då får jag allt ta tillbaks mina ord och skämmas ett tag.

Längd på bräda?
Längd på bräda är väl ett ständigt aktuellt ämne?
...det är dock oklart varför man tar upp den här tråden igen bara för att säga att det är lagom till hakan.

Det vore däremot skitbra om folk tog upp fler gamla trådar och utvecklade frågeställnigen istället för att starta en ny tråd om ett ämne som i grova drag redan behandlas i 10 olika trådar...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp