Längd på bräda?

Alexandern

Ny medlem
Längd på bräda?
Hej nu var det dags att inköpa en ny bräda, och jag är osäker på hur lång den ska vara?
jag har tidigare kört med en 154 bräda och åkt allt från offpist till park/rails.
Jag är 176cm lång och väger 68 påpälsad.
Någon som har några förslag på längd samt olika modeller.
jag har kollat på forum destroyer 157 och peter line 162 men anar att den är på tok för lång.
Mvh /Alexander

Längd på bräda?
Nu var vi här igen åker du mycket offpist så är en lång bräda det ända som gäller.. Det går inte åka ordentligt om man har en 154 bräda. Får igen lyft i grejerna åker på en salomon fastback 167.. den går det att skicka på med.. köp en längre bräda så det går att göra annat än bara jibba..

Längd på bräda?
Jag skulle inte säga att PL162 är precis toklång, men om park är första prioritet kanske en kortare bräda är att föredra. Någonstans runt 157-159 borde täcka ditt behov och du kommer inte att ha några problem att åka offpist med en sådan bräda. Är det bara Forum som gäller eller kollar du runt efter andra märken också?

Längd på bräda?
jag tycker nog inte heller att en 162 vore så tokigt, men det¨om jag vore du så skulle jag nog välja en bräda som låg mellan 158-163 nånstans, jag är själv 176-177 cm lång och jag köpte just en 163 forum elit och tycker att det funkar bra även i parken

Längd på bräda?
jag har köpt ett par forum destroyer bindningar så jag tyckte det vore passande med en forum bräda :)
fast iofs skulle salomon forecast inte sitta fel men polaren har en sån så det e uteslutet.
det får nog bli peter line 162 då efterssom jag har många år kvar att växa (är bara 15 år)
tack för all hjälp (alexander

Längd på bräda?
En förlång bräda är bättre än en förkort. En lång bräda är överlägsen en kort i pist och offpist. många åkare har en bräda med mått lite högre än hakan. och åk inte forum. de e för mycket brädsnobb över det.

Tillbaka
Topp