Längd på bräda.

lleberg

Ny medlem
Längd på bräda.
Den nya sässongen är här, snart iaf. Och jag växer så det knakar, så jag måste köpa en ny bräda. Jag är 170 cm lång och funderar hur lång bräda man ska ha, är det att ta i om den går till ögonen? det är en 159 som jag har hittat. Annars funderade jag på 154 - 158.

Men vågar man köpa en begagnad bräda, som är lite för lång, för jag växer säkert lite till. Men, jag är i puberteten, är längst i familjen, så.. när slutar det? jag funderar om jag vågar köpa en en går till ögonhöjd. Blir kanske lite svårt att åka på om jag plötsligt slutar växa.

Kom med förslag!

/ Tomas

Längd på bräda.
köp en begangnad nu som är i bra längd till det du hade tänkt och använda brädan till. det skiljer ju lite på jibbing och storabergs åkning. då behöver du inte åka på några jätte förluster om du behöver en ny bräda nästa år. ha det bra.

Längd på bräda.
Du behöver en lång bräda...
Vad du inte kan göra lika bra är att raila typ, ärligt, hur mycket svårare kan det vara, tänk seriöst, gå från 160 till 166, hur svårt kan det vara att dra runt sex centimeter? Marginellt...

Kör själv på 166 i år, och jag kallar mig för jibbhora så... :)

Längd på bräda.
påpekar det som har påpekats många ggr förr här på forumet... bry dig inte så mkt om längden på brädan i förhållande till dig själv... utan titta mer på hur mkt du väger. köp senaste onboard där finns lite tips har jag för mig.

Längd på bräda.
håller med swedda....

längden är inte det viktigaste med brädan....bredden och styvheten på brädan är viktigare och dessutom din vikt....

det mesta står i onboard, men det lättaste är nästan att prova sig fram till rätt bräda....eller alternativt att fråga i närmsta snowboard butik, dom kan rätt mkt..

Längd på bräda.
Asså, det här med vikt är viktigt!!!
Hitta några produktkataloger och kolla vad företagen rekomenderar!
Köp kvalitet, det går alltid att kränga om du växer ur det.

Tillbaka
Topp