Hårdhet på snowboard i förhållande till vikt och längd

Natalii

Medlem
Jag ska köpa ny bräda och funderar på att köpa en Rome Agent Rocker bräda (Mtn pop rocker 2,0. mestadels camber med lite rocker) med flex 7. Jag har tidigare haft ganska långa killbrädor, 157-158 cm med medium och medium-stif (vet inte exakt vart på skalan den ena brädan var). Jag är avancerad åkare och väger ca 60 kg och är 173 cm lång. Jag undrar om en bräda (155 cm) med flex 7 blir för hård för mig att hantera? Någon som har koll? Tack på förhand!

Senast ändrad:
Det är en grym bräda! Jag har en Agent Rocker från typ 2013 eller så, men tror inte att den ändrats så mycket. Min är 157 cm lång och jag är 180 cm och 75 kg och jag upplever den som tillräckligt lång och hård för mig även om jag numera åker mest offpist och skulle kunna gå upp något i längd. Tror därför att du skulle kunna gå ner något i längd för att få en mer lekfull och smidig bräda, även om du antagligen kommer kunna hantera den.

Tror du skulle kolla lite på riktiga tjej brädor. Eller narrow brädor iallafall. Vet iofs inte vilken skostorlek du har men romebrädan låter lite overkill kanske. Beror lite på vart på berget du håller till.

Snödjup

Tillbaka
Topp