Längd på brädan....

Jokkasin

Medlem
Längd på brädan....
hej på er alla "experter"!

Jag hade ett inlägg på brädor här förut om santa cruz och nitro osv.
Tack för alla tips!!
Nu har jag hittat två alternativ på min nya bräda, en gnu altered genetics 162 från min kära syster i frankrike för 599 euro. gnun har waist 26cm, och jag med min 11:or passar den säkert bra. men nu har jag börjat fundera om igen, nu har jag börja tänka på en Santa cruz duo glx 166 som är 25.5 i waist och kostar 699 euro.Problemet jag funderar på är vad som skulle passa mej bäst när jag e 193cm lång och ska åka offpist mest. Gnun är den för kort?? Santa cruz är waisten för smal??

Ps. jag tänkte montera fast palmer power link plattor om det blir Santan med burton C-60 bindningar

Tusen Tack!
mvh johan

Längd på brädan....
Min pojkvän är 197 och han har en 160-bräda, så ingen av de verkar va för korta. Trixighet vs snabbhet precis som på skidor... Den ska räcka till halsen ungefär! Lycka till!

Längd på brädan....
Ja, om du mest kör freeride så kan den gnun vara en aning för kort, men det är nog inte så farligt. Men däremot så skulle jag absolut tro att Cruzen är för smal.

Jag är själv 192cm och us12:or. Kör i dagsläget på en Burton floater som är 163 och 27,4 i waist.
Har funkat riktigt bra och jag kör mest offpist eller snabbt i pisten. Men jag ska i år byta upp mig till en bräda som är 169 lång och ungefär samma waist (blir 27,3 denna gång).
Det jag kan säga är att se till att inte få en för smal bräda för det är ju ett helvete om man får toe-drag!

Kolla på fler märken så hittar du säkert någon som är perfekt.

Längd på brädan....
om du inte har flera alternativ och busbrottom så ska du nog ta gnug pga priset det är ingen fara om den är 2 cm för kort för dig längd.. känslan blir mer försämmrad av SC brädan som dock är för smal för dig =/

kör på gnun du lär ju inte växa så mycket mer ;)

Längd på brädan....
var inte rädd för att köpa för lång då du själv är så lång som 193. jag är 183 och kör på völkl 165..

i offpist är det gött att flyta, så under 165 skall du nog inte ha. sen har jag varken testat gnu eller sc, så vilket märke du bör välja kan jag inte säga. testa är mitt tips (jag testade ca 4 burton, 3 duotone och en del andra märken innan jag hittade rätt), men då det är din syster som köper brädan blir det svårt :/

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp