Längd på Mojo 94

Längd på Mojo 94
180 är bra åt dig, tycker jag. utan att ha åkt på monster dock.
kortare bör du inte behöva, med tanke på att du har vikten för en längre skida också.

edit: monster = mojo. ^^;

Senast ändrad:
Längd på Mojo 94
Hehe. :O) Kvarstår rekomendationen? Vad grundar du den på? Jag har åkt nästan bara telis i 10 år. Ska bli kul att kombinera mina Mojo 90 med telisbindning med ett par alpina 94or.

Längd på Mojo 94
Addicted_since_99 sa:
Hehe. :O) Kvarstår rekomendationen? Vad grundar du den på? Jag har åkt nästan bara telis i 10 år. Ska bli kul att kombinera mina Mojo 90 med telisbindning med ett par alpina 94or.
jag redigerade även mitt första inlägg lite för att det kändes lite fattigt... :)
nog för att den är några centimeter upp för dig, men man ska inte underskatta vikten som faktor i skidvalet. du har helt klart vikten för att kunna hantera den, och rent spontant känns det som att du har några år under bältet som skidåkare. inte för att det måste betyda att man vet vad man håller på med... :)

Längd på Mojo 94
Jo jag har åkt en hel del de senaste 10 åren. Snitt 20-30 dagar per år kanske. Men nästan bara telis dock. Mina Mojo 90 tycker jag nästan känns korta i vissa fören men det kan vara så att jag monterat bindningen lite långt fram. Innan dom hade jag ett par Monster 70 på 177 cm så jag är van med lite längre skidor.

Jag vill ha ett par skidor som går att ösa på med i de flesta offpistfören. Jag tror att jag tack vare telisåkningen har bra balans och position på skidorna. Jag har inga problem att emellanåt köra några "fulsvängar" :O) på telisarna med mina mjuka halvnummerförstora Scarapa T2. Jag är mest rädd att det ska kännas för instängt i dom Head Vector 100 jag tänkt köpa också.

Tillbaka
Topp