Längd på rail

maxter

Ny medlem
Längd på rail
Finns det någon någorlunda standardiserad längd för rails och boxar (typ gröna-blå)?

Eller om jag uttrycker mig såhär: Vad är en bra längd att utgå ifrån om man ska göra sig en egen box/rail att öva teknik och lite nya grejer på?

Längd på rail
Tid och material är inget bekymmer, är enbart rent "åkmässigt" som jag är fundersam över. Tack för snabbt svar.

Bör tilläggas att den ska vara hemma på gården, ingen jättebacke innan alltså, och min nuvarande repertoar innehåller inte mer än 50-50's, så med "nya grejer" syftar jag på simplare grejer som boardslides (åker bräda).

Senast ändrad:
Längd på rail
hmm, är ju helt upp till dig, men något du kan tänka dig att DU kan hinna lära dig nya grejer på. Och hur stort utrymme du har på t.ex. "gården".

Längd på rail
tänk på att den alltid känns mycket kortare när du kör den än när du håller på att bygga den så gör den alltid extra lång

Längd på rail
Bra svar, tack. Ingen som har ett mått på en nybörjarbox eller liknande? Alltså inga gissningar eller ögonmått utan någon som faktiskt mätt eller sett ett mått nedskrivet någonstans eller dylikt. Någon som varit i Romme kanske vet ungefär hur lång deras gröna box är till exempel?

EDIT: Hann inte se ditt inlägg erkaa, det där verkar vettigt. Tack.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp