Längd på skidor? Gärna tips på skidor...

• Trådstartare Trådstartare BNG
  • Start datum Start datum

BNG

Ny medlem
Tja alla!
Hoppas att ni har det bra!
Jo, jag är en rookie på att hitta skidor har bara åkt skidor 1 gång i mitt liv och det var år 2000....
Jag gillade det skarpt...Men det har inte blivit av att jag åkt mer, mycket i skolan m.m.
Men nu tänkte jag införskaffa mig ett par skidor, twintip...
Men jag skulle behöva ha hjälp med längd och för typ av skidor som ni skulle rekommendera för som jag nämnde är jag rookie...
Jag är ca. 194 cm och väger runt 87kg...
Jag har kolla på K2 Silencer 179cm men är dem för korta eller?
Jag hoppas att ni kan rekommendera ett par bra skidor till mig och helst inte överdrivet dyra heller....

//BNG

ojojo, silencer kommer vara alldeles för kort!

Kolla in skiddatabasen här på freeride för att få en hum om vilka skidor som skulle passa.

//Teo

extrem har en skida som är 191 cm lång ! den skulle passa din längd iaf, men dom är kanske är för dyra ? men min kompis kör på ett par skidor som är 178 och han är ungefär lika lång som dig och han tycker att det funkar rikigt bra !

De flesta twintip modeller görs upp till 181 cm eller som k2 till 179. Det är nog den längden som jag skulle rekomendera till dig och mittmontera inte om du så pass "nybörjare".

Bra priser finns på www.sport-conrad.com .

Skulle vara bra att veta vad du kommer använda dem till? Park, pist ,offpist?

*EDIT:

Kom på att völkl wall görs i 185 cm. Kanske kan vara nått? Både 07/08 och 08/09 finns på sport-conrad Och när du väljer bindningar bör du inte välja marker om det inte är jester eller griffon. look bindningar brukar vara säkra kort.

Senast ändrad:
om du är rookie så borde du nog köpa ett par skidor som är kanske en decimeter kortare än dig , men jag tycker att det är skönt med långa skidor .. jag är 174 lång o kör med 176 långa i år!

ta vad du tycker verkar bäst, men när du har vant dig vid långa skidor så är det fett!

Tillbaka
Topp