längd på skidor

• Trådstartare Trådstartare kgm
  • Start datum Start datum

kgm

Ny medlem
längd på skidor
hej! jag var idag på en välkänd sport butik och köpte skidor. Kom fram till ett par k2 Hardside och den anställda insisterar på att jag ska välja 174 cm skidorna. Jag hade fått för mig att jag ska skidor runt 190 cm, men gick med på det.
Jag är 190 cm lång och väger runt 80 kg. Jag är en duktig skidåkare som har för avsikt att åka i alla förhållanden.
Vad ska jag göra, fick panik när jag kom hem och tänkte över det, är skidorna för korta??

längd på skidor
jag skulle säga att det blev ett misstag... själv skulle jag (nästan) aldrig köpa skidor som är mer än 10 cm kortare än mig.

längd på skidor
Du är ganska exakt lika stor som jag och om du inte är extremt klen och tänker åka i den tätaste skog jag sett så skulle jag byta ut dem mot 188 omgående.

längd på skidor
Jag hade inte valt kortare än 181cm om jag hade varit dig, dock är K2 skidorna något längre än andra skidor med samma angivna längd så det är väl inte kris med 174. Valet borde stå mellan 181 eller 188. 174cm känns som en konstig rekommendation för de skidorna, okej för ett par renodlade pistskidor men inte för ett par allmountain.

Jag kör Sidestash i 188, är 193cm lång och väger 75kg. Var lite rädd att jag hade tagit i lite mycket med 188 med tanke på min vikt men de känns inte så stora när man har vant sig.

Tillbaka
Topp