Längd på Skiz!

Jibber_Skiz

Ny medlem
Längd på Skiz!
Tjena, jag har ju hört att man ska ha sina skidor lika långa som sin längd, men jag har ingen aning om det är sant, Jag är ca 180 men jag har skidor som är 158.. han jag köpte hos , Team sportia sa att dom skulle vara kortare än dom hade, och det fanns bara 178 och 158, jag ba, men några jag känner säger att dom ska vara kortare, då sa han att det är falskt, kortare är bättre ätt hoppa, snurra med medans längre ger liiiite bättre stabilitet, är detta sant ?, Har ett par Völkl Dogen , förra årets,

Längd på Skiz!
ingen som vet vart det finns Väldigt billida bra twimtip skidor? Spelar inte så stor roll om dom är fjol årets, skriv bara länkar :)

Längd på Skiz!
expediterna sa samma grej till pappa förra vintern (han köpte dom i julklapp). var då 1.66 lång och jag fick ett par 1.53. nu e jag 1.69 och dom känns nästan som snowblades vilket dom gjorde då jag fick dom med :S så köp kanske inte lika långa som dig men absolut inte mer än 10 cm kortare.

Längd på Skiz!
Tackar :), btw så kan ni också ge några förslag på skidor!, som sagt , jag är ca 180, väger ca 75-80.

Har kollat på ett park K2 Silencer för kring 2.5K-> , verkar helt okej, ad tycker ni? (vill bara ha eran åsikt, erna åsikt har inget med köpet att göra =D). som sagt, många sidor och många förlsag på skidor :D

Tack!

Tillbaka
Topp