Längd på Teneighty Foil?

• Trådstartare Trådstartare poc
  • Start datum Start datum

poc

Medlem
Längd på Teneighty Foil?
Jag har bestämt mig för att ett par Salomon Teneighty Foil för årets säsong, men är osäker på vilken längd jag ska ta. Jag är 182 lång och väger knappa 64kg.

Jag kommer ha skidan som ett allround-skida, som kommer gå mestadels pist och offpist, men vill ha något att hoppa och leka med överallt. Tanken är att de här skidorna ska ta över där mina rena pistskidor slutar.

Frågan är alltså om jag ska ta skidan i 174 eller 182?

Längd på Teneighty Foil?
ja är 170 och ja har 174 på mina foil:P men de e ju en smaksak och hur låånga man kan hantera;P

Längd på Teneighty Foil?
Hur smakar lite längre jämfört med lite kortare då?
Och vad är för och nackdelarna med det ena eller det andra?

Senast ändrad:
Längd på Teneighty Foil?
jag har ett par 174 och jag är 176 och jag tycker dom är sköna när dom är nästan lika långa som mig så jag skulle nog ta 182..! det är ju heller alldrig en nackdel att ha långa skidor som allround/pistskidor

Längd på Teneighty Foil?
jag är åxå 182 och har denna salomon skida på 182..jag väger doch nästan 70 kg..inte riktigt än men förra året åkte jag åxå på den skidan vilket jag då var kanske 176 å vägde lite dryga 60 kg.. jag har mittmonterat på den så den känns/känndes inte för lång och nu har ja åkt in mig riktigt bra på den... ja säger..ta 182 helt klart!

Tillbaka
Topp