K2 Disruption Ti2

Sockerfarsan

Aktiv medlem
K2 Disruption Ti2
Hej, hej!

Jag är sugen på ett par rena pistskidor för lite fart på hårt underlag. Tänk kvällsåkning i Gästrappet.

Villig att chansa på dessa men tvekar kring längden. Det är någon form av GS-inspirerad butiksracer med radie runt 20-24 beroende på längd.

Jag är 181 och väger in på 85 kg. Tipsen på nätet är 177 eller 182. Flera som säger gå kort eftersom det ska vara en ganska mustig skida.

Vanligtvis kör jag på bredare friåkningsskidor runt 185-190 så jag är lite lost när det gäller storleken på pistskidor. Jag lutar åt 182 men vill inte ha mer skida än nödvändigt.

Någon som testat skidan och kan komma med tips?

Senast ändrad:
K2 Disruption Ti2
Den där köpte jag i våras. Och det är som du säger en riktig raceskida som kräver en del - både fart och teknik. Men grymt skön och klart roligare alternativ till pisträser än de mer traditionella racelaggen med mer race i dna:at. Jag är 180cm/80kg och kör 182 cm. Funderade aldrig på kortare, däremot längre. Men vald kortare då jag kom ner lite i svängradie. Har labbat med placeringen av bindningen och har landat i + 1cm för att komma in i sväng lättare. Kommer bli grymt i Gästrappet både 8i8:an och kvällsåkning. KÖP!

Och kolla på den här:
2023 K2 Disruption Ti2 Ski Review with SkiEssentials.com

Senast ändrad:
K2 Disruption Ti2
Den där köpte jag i våras. Och det är som du säger en riktig raceskida som kräver en del - både fart och teknik. Men grymt skön och klart roligare alternativ till pisträser än de mer traditionella racelaggen med mer race i dna:at. Jag är 180cm/80kg och kör 182 cm. Funderade aldrig på kortare, däremot längre. Men vald kortare då jag kom ner lite i svängradie. Har labbat med placeringen av bindningen och har landat i + 1cm för att komma in i sväng lättare. Kommer bli grymt i Gästrappet både 8i8:an och kvällsåkning. KÖP!

Och kolla på den här:
2023 K2 Disruption Ti2 Ski Review with SkiEssentials.com
Det där var precis vad jag ville höra... 🤓 Det blir köp på den.

Är du nöjd med 182 eller hade du kunnat tänka dig en storlek upp? Jag borde nog inte gå längre men nyfiken ändå.

K2 Disruption Ti2
Nä, iom att de är så stabil skida så var det egentligen inget alternativ. Har haft en GS i 188 så kände att det var bra att komma ner lite i längd och få en mer lätthanterlig skida. Tror du klarar dig fint på 182...:-) Ses i 8i8.an!

K2 Disruption Ti2
Suck..., lite farligt att besöka forumet inför den kommande säsongen. Så blir det fyra skidor stående i hallen igen. Kunde inte motstå priset hos Conrad och lovorden i SkiEssentials YT-videor efter att ha sålt mina Ross Hero LT. Men gick på 177:an för att få lite tajtare radie till Supersvängen och Svartårshanget i Klövsjö. Tack för tipset Sockerfarsan!

K2 Disruption Ti2
Det är dags för mig att framföra ett stort tack till TS som satte mig på spåret till Ti2:orna. Måste nog säga att detta är (pist-)skidan jag sökt efter under hela mitt långa liv på skidor. Fenomenalt grepp på hårt underlag, bästa jag upplevt hos en icke FIS-raceskida, men samtidigt inga problem att speedchecka när det behövs. Ny nivå på glädjen att ligga och nöta i pist!

Senast ändrad:
K2 Disruption Ti2
Det är dags för mig att framföra ett stort tack till TS som satte mig på spåret till Ti2:orna. Måste nog såga att detta är (pist-)skidan jag sökt efter under hela mitt långa liv på skidor. Fenomenalt grepp på hårt underlag, bästa jag upplevt hos en icke FIS-raceskida, men samtidigt inga problem att speedchecka när det behövs. Ny nivå på glädjen att ligga och nöta i pist!
Ja, Ti2:orna har varit räddningen denna pissvinter...:-)

Tillbaka
Topp