längd på Twintip

angarth

Ny medlem
längd på Twintip
Hej jag är 174 cm och undrar hur långa skidor jag ska ha jag har haft ett par som var 158 cm är de för lite ? och jag funderar på att köpa ett par som är 170 cm, kommer mann känna extrem skillnad ?

längd på Twintip
det finns ett längd script i ett forum, kolla runt lite. Ju kortare du har destå bättre kan du snurra men du får sämre balans i landningarna, ju längre destå tyngre att snurra å göra volter men lättare att landa å sånt utan att ramla!

längd på Twintip
CharlesN sa:
det finns ett längd script i ett forum, kolla runt lite. Ju kortare du har destå bättre kan du snurra men du får sämre balans i landningarna, ju längre destå tyngre att snurra å göra volter men lättare att landa å sånt utan att ramla!
källa.
personligen så tycker ja de är lättare att få jämna spins med långa.
dock svårare o graba men vafan de behövs ju inte när man gör enåtti

längd på Twintip
det är en smaksak! jag körde förut på 170 skidor men nu kör jag på 181..som jag tycker är mycket mycket skönare än kortare skidor (jag är 180cm lång)

mycket stabilare i luften och landningarna med lite längre tycker jag! :)

längd på Twintip
som sakt de är en smak sak men men ja tycker att om du ska leka gangsta o köra rails ska du nog ha några som är lika långa som du själv aa de beror liksom vad du ska göra

längd på Twintip
om du växer, och ska ha mittmonterat, bör du inte ha kortare än 165 enligt mig... 170 cm blir nog svinbra!

längd på Twintip
AFTERBANG sa:
det är en smaksak! jag körde förut på 170 skidor men nu kör jag på 181..som jag tycker är mycket mycket skönare än kortare skidor (jag är 180cm lång)

mycket stabilare i luften och landningarna med lite längre tycker jag! :)
exakt! du får känna efter själv lite vad du tycker är skönt :) själv gillar jag skidor om är lika långa som mig själv.

längd på Twintip
skulle 165 skidor kunna funka till mig som är knäskadad och vill ha lättsnurrade skidor. är 184 och väger 80 kg. har fått ett bra pris på ett par 6th sense 09-10
men dom är 165. är osäker på om jag vill ha 175 skidan för typ 600 mer. hade 170 på mina fujative och tyckte dom va lite klumpiga och tunga

längd på Twintip
havreboll sa:
skulle 165 skidor kunna funka till mig som är knäskadad och vill ha lättsnurrade skidor. är 184 och väger 80 kg. har fått ett bra pris på ett par 6th sense 09-10
men dom är 165. är osäker på om jag vill ha 175 skidan för typ 600 mer. hade 170 på mina fujative och tyckte dom va lite klumpiga och tunga
165 blir nog ganska kort tror jag:P

längd på Twintip
kommer det bli helt galet instabilt i landningar och sådant. för har ju 165 slalomskidor och det känns inte alls skakigt

Tillbaka
Topp