Längd På Twintips Skidor?

Lollo

Ny medlem
Hej :D
Jag ska betälla ett par salomon vamp twintip skidor. Är 164 cm lång & väger 49 kg. Skidan finns i stl 141, 151 och 161. Alla säger olika vilken längd man ska ha. Jag ska bara ha dom i parken. Några tips ?? :)

Senast ändrad:
Hej! Om du är stark och gillar lite högre farter så hade jag rekommenderat 161 till dig! Om du inte stör dig på om skidan fladdrar i högre farter och inte kör dom riktigt stora hoppen så kommer du förmodligen tycka att en 151 skida är mer lekfull.

Nybörjare/Undre skikt medelgod: 151
Medelgod+: 161

Hoppas detta hjälpte!

Kopplade produkten till tråden så de andra ser vilken skida det är du är ute efter!

Edit: Det är lättare om man får lite mer information, åkstil, hur mkt park du kör, vikt, styrka, mål osv!

Senast ändrad:
Lollo sa:
va fan killar.... snacka om att ni är hjälpsamma. thanks!!! ;(
men du har postat i fel forumdel, och du har inte lagt till mer än din kroppslängd, den enda parametern du inte behöver använda i skidlängdsguiden som finns, därför får du svaret, SÖK!

Hej :)
Jag är både stark och älskar hög fart! Jag började köra park detta året men har alltid hyrt skidor och pjäxor. Så nu vill jag ha egna saker. Tänkte att salomon vamp är en bra skida att ha i början och så ska jag köpa salomon pro model pjäxan.
Mitt mål är att bli så bra som möjligt. Men om jag ska köra på dom stora hoppen rekommenderar du 161 ?

Lollo sa:
Hej :)
Jag är både stark och älskar hög fart! Jag började köra park detta året men har alltid hyrt skidor och pjäxor. Så nu vill jag ha egna saker. Tänkte att salomon vamp är en bra skida att ha i början och så ska jag köpa salomon pro model pjäxan.
Mitt mål är att bli så bra som möjligt. Men om jag ska köra på dom stora hoppen rekommenderar du 161 ?
Ja, om du är stark och kör snabbt och stort så finns det ingen anledning till att välja en kortare skida än 161. Om själva skidan passar dig så kommer 161 vara den bästa längden du kan välja.

Tillbaka
Topp