Längd tips

TG_John

Ny medlem
Längd tips
Tjooo!! alla skidåkare!!
Ja ska köpa nya skidor nu och funderar starkt på välkls nya v-explosive. Har fått ett erbjudande på 3400 för ett par 190 skidor. Men frågan lyder:
Klarar jag av att åka på dem??

Ja e 177 cm lång o väger 60 kg.. har åkt sen ja var två.. börjar jibba mer o mer, även emr o mer offpist

//Johan

Längd tips
de är alldeles för långa för dig. om du ska åka puder ska du ha max typ 183cm och om du ska hoppa max 172 kanske

Längd tips
Tjena Johan.
Mitt råd är att du skall aldrig köpa skidor som du inte testat först! Har svårt att tro att nån annan än du kan avgöra om du kan åka på en viss sorts skida. Angående Explosives så är det ju inget du jibbar med i 190cm iallafall. Vill du ha en skida för jibb och hopp och även lite löst i Svenska förhållanden så titta på Völkl V-pro istället. Och kanske i 180cm.
Lycka till.

Längd tips
190 är inte för långt om du ska åka off-pist eller bränna pist, men om du ska göra en 540-fakiegoddamnsonofabitchmotherfuckingcocksuckingflip så kan de nog vara aningen långa och tunga.

Gorek

Längd tips
Väger mina modiga 72 kilo och gillar att åka riktigt fort. Har kört V-explosive i La Grave i förra veckan och de är grymt sköna. Måste dock bakmontera dem 2-2,5 cm för att de skall funka i puder. Kan dock inte rekommendera dem till dig då du väger för lite och de definitivt inte är några jibberskidor. Köp ngt mjukt på 170 eller max 180.

Tillbaka
Topp