Längd?

Pett1sh

Ny medlem
Längd?
Tänkte köpa dessa skidor, och funderar lite över längden. Jag väger runt 76kg, är runt 185cm lång. Vill kunna åka offpist när jag vill men även latja runt i parken/pisten när det är vad som står på schemat. ;) Så jag frågar er freeride peeps, om man ska köra på 178 eller 181. :D (Tycker själv 181 låter jävligt långt men kan bara vara jag som är skev;) )

Längd?
Ser inte ut att finnas i 181 men 184 borde ju gå bra. Nu är väl k2 skidor ganska långa (man kan mäta på olika sätt) men 177 (sic) borde ändå vara för kort för dig. Vilken längd har du kört på innan?

Längd?
184 kommer funka utan problem. Och även fast du åkt på kortare innan så vänjer du dig rätt fort. Blir roligare i längden.

Längd?
Jag är 187, 80 kg och kör också på Shreditor 102 som lekskida. Kör den i 191 cm och den känns jävligt kul som lek ock pistsmiskare, även okiey i pudret, men vad du än gör gå inte för kort. Rejält rocker och mycket twintip kapar mycket längd, och den behövs om du ska ha kul i pisten eller offpisten.

OM du inte ska ha längre, så 184 alla dagar i veckan om du funderar mellan dessa två längder.

Längd?
Jag hade valt 184 om jag vore dig.

Själv är jag 172, 70kg och kör på 178 skidor.

Sen har du möjlighet/råd skulle jag köpt ett par jibba skidor till dagen du vill hänga i parken och ett par bredare skidor som du har när du vill köra i puder :)

Tillbaka
Topp