Lange XT130

Henric-s

Medlem
Lange XT130
Har kört på Lange sedan tidigt 90tal och kör idag på rs130. Har kollat in XT130 som Jobb/toppturspjäxor, är det möjligtvis någon därute som kört på båda? Lite nyfiken på skillnad på skaftvinkel och åkkänsla?

Lange XT130
Jag har XT130 och tycker den är bra, MEN den är mjukare än RS130 även fast det är samma märke. Har en kollega som har båda och han säger att det är markant skillnad. En ganska populär boot här i alperna bland både skidlärare och bergsguider och många gillar dom men de är i mjukaste laget.

Fruktansvärt irriterande att ta sig ur bara, men annars så är det tummen upp, Har dock bara kört på dom i 3 veckor så vet inte hur mycket de kommer mjukna med tiden.

Lange XT130
Henric-s sa:
Frågade han nyss, och han anser att det inte är någon skillnad alls. Han tyckte det känns väldigt lika utom just flexet då som han upplever mjukare. Mycket nöjd med båda pjäxorna men RS använder han vid racing och hård pistkörning och XT vid freeride. (Mycket duktig skidåkare)

Lange XT130
Jag har en sådan också och nog bästa pjäxan jag haft om man ser på mångsidighet:-) Men håller med ovan att flex 130 är mjukare än så men för Freeride offpist och köra stundvis hårt nedför i pisten funkar den riktigt bra:-)

Tillbaka
Topp