Långhelg i vår?!

Timbe

Medlem
Långhelg i vår?!
Tjena freeride :)

Jo, nu börjar man planera årets resor hit och dit, och tänkte få lite hjälp av er erfarna rävar.

Jag och fruga fick en idé att vi skulle åka på en långhelg med skidåkning någon gång i vår!

Vi är 19 och 17 år och bor i Lund. Har egen utrustning.

Har kollat på Åre 3 dagar (fre-lör-sön) med natttåg. Landar någonstans på 3500 kr /person med Skistar. Helt tänkbart?

Men ni kanske har andra tips eller idéer!?

Åre är inget måste alls!

Tackar! Mvh Tim

Långhelg i vår?!
Hemavan/tärnaby är riktigt trevligt på vårkanten. Blir nog dock dyrare att åka dit.. men kolla med flyg o liknande redan nu.. Man kan kanske komma undan rätt billigt om man bokar långt i förväg

Långhelg i vår?!
WTX sa:
Hemavan/tärnaby är riktigt trevligt på vårkanten. Blir nog dock dyrare att åka dit.. men kolla med flyg o liknande redan nu.. Man kan kanske komma undan rätt billigt om man bokar långt i förväg
Japp! Kan bli svårt med transfer osv, men ska kolla! Tack!

Långhelg i vår?!
Tänk på att SJ släpper billiga biljetter 90dagar före avgång, så häng på SJ sida kl 00:01 90 dagar före avfärd om ni har tänkt åka tåg

Långhelg i vår?!
Kollad riksgränsen åt er på SJ nu. Avfärd onsdag 17 April framme Torsdag 14:50, hemresa söndag den 21 April= 1996kr

Boende med liftkort & frukost för 2pers= 5470kr

Långhelg i vår?!
R1Uffe sa:
Kollad riksgränsen åt er på SJ nu. Avfärd onsdag 17 April framme Torsdag 14:50, hemresa söndag den 21 April= 1996kr

Boende med liftkort & frukost för 2pers= 5470kr
Tackar så mycket! Riksgränsen är nog dock lite långt känns det som, kan tänka mig att tåget dit lär ta upp emot ett dygn? Vi har inte SÅ höga krav på åkningen så åre blir nog bäst, men tack! :D

Långhelg i vår?!
Varför inte flyga till gränsen från Köpenhamn? 4175 kr Sön-tors, 4675 kr tors-sön http://www.riksgransen.se/sidor/resa-hit/resa-hit-med-flyg/flygpaket.aspx
Går snabbare än tåg till åre och skulle tro att det är mysigare även om jag aldrig varit där tyvärr. Dessutom har dom boka tidigt rabatt men jag vet inte om det gäller på paketpriser. Men kolla vad sas tar för bara flyg kan vara väldigt billigt så det kanske lönar sig.

Långhelg i vår?!
DrJ sa:
Varför inte flyga till gränsen från Köpenhamn? 4175 kr Sön-tors, 4675 kr tors-sön http://www.riksgransen.se/sidor/resa-hit/resa-hit-med-flyg/flygpaket.aspx
Går snabbare än tåg till åre och skulle tro att det är mysigare även om jag aldrig varit där tyvärr. Dessutom har dom boka tidigt rabatt men jag vet inte om det gäller på paketpriser. Men kolla vad sas tar för bara flyg kan vara väldigt billigt så det kanske lönar sig.
Tack för tipset! Tror dock det ligger lite över budget :(

Långhelg i vår?!
Ta bilen till Rjukan i Norge. Tar typ 7 timmar att köra dit.

Eller så tar ni tåget till Oslo och bussen vidare därifrån. Borde också det landa på runt 7 timmar
Tror nog att de fortfarande har öppet kring påsk.

Bor själv i Lund och har ev tänkt ta mig en tripp dit i Dec och kanske en i mars.

https://www.freeride.se/skidorter/gaustablikk/

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp