Längsta åket i Åre??

Längsta åket i Åre??
Alltså, om man vill åka det längsta åket så finns det en
transportsträcka ifrån toppen som är väldigt lång och tråkig (Åre
genvägen tror jag den heter). Om man vill ha hyfsad sluttning och
slippa transporter så skulle jag välja störtloppet/lundsrappet.
alternativt röda rappet/lundsrappet.
Om man känner sig manad att åka offpist, så finns ju Husåleden
som är 8 km. Var då beredd på att du måste tolka efter snövessla
tillbaks. Hör med åreliftarna om öppettider i Huså.
//Andreas

Längsta åket i Åre??
Istället för att få till ett långt åk, för det blir bara transporter kors och tvärs, så satsa på att få mycket åktid och lite lifttid! I Åre åk olympia och gondolen och bränn ner till olympia igen. Problemet är eventuella liftköer. Speciellt nu när det blir vecka 9. Annars får man mycket åktid i Duved om man åker sexstolen. Där är ett plus att folket i liftkön är inte riktigt med i matchen så att säja. Så där finns minuter att tjäna.

Längsta åket i Åre??
Om man åker ner Blåstensbranten och sedan skråar bort mot Björnen och åker ned i pisten ända till Björnliften borde man få det absolut längsta åket.

Längsta åket i Åre??
Härligt Bajsmatte!!! Jag håller med om att åket på längdspåret ner till Björnen måste vara det längsta och bästa åket. Fin natur också. Tänk att få svischa förbi chockade längdåkare på väg upp mot Blåsten. Inte mycket som slår den upplevelsen.
Har du hittat den underbara bowlen som finns i skogen strax söder om stugan? Fetingskönt att bygga en kick och jibba lite här i vårsolen!!

Längsta åket i Åre??
Om du verkligen vill njuta av naturen eller vad du nu vill ha ut av att åka det längsta åket så kan du ju alltid hika ner för skutan....

Längsta åket i Åre??
Björnenåket är till början offpist, sedan längdspår. Längsta piståket vet vi ju alla att Långsvängen är.

Längsta åket i Åre??
I pisten ända till Björnliften, skrev jag. Hur kan du få det till ett längdspår Fogy?
Detta åk är utan tvekan det längsta åket i Åres liftsystem. Basta! (Det är dock långt ifrån det bästa.)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp