Långtidsboende alperna!

Gomorran

Ny medlem
Långtidsboende alperna!
Jag och min brorsa har tänkt att va nere i alperna från mitten av januari till mitten av april medans vi läser på distans. Har dock visat sig vara svårare än vad vi trodde att hitta boendealternativ som inte gäller hel säsong. Vi är i första hand intresserade av de lite större orterna (Chamonix, St Anton, Val Thorens, Val d'isere mm) men är ganska öppna för förslag.

Någon som har koll på hur man bäst går till väga för att hitta boende under 2-3 månader?

Och vad vore ett rimligt pris för ett boende för två under denna period?

Vi har fått ett förslag på boende i Chamonix som skulle kosta runt 3800 Euro för en lägenhet på 20 kvadrat från 7e januari till 1a maj. Är det ett rimligt pris?

Alla tips är bra tips!!

Långtidsboende alperna!
Det skulle jag nog säga att det är. Boende i Val Thorens/Val d'Isère brukar gå loss på mellan 2000-2500 euro per skalle för en helsäsong men Cham brukar generellt sett vara lite billigare eftersom det är en större stad = större utbud. Januari-slutet av april är ju inte långt ifrån helsäsong heller. Givetvis bör ju faktorer som lägenhetens skick, och var i byn den ligger väga in, men på rak arm låter det inte apdyrt.

Har ni tänkt att bo två eller fler? Det blir ju billigare ju fler man tränger in men samtidigt riskerar man att försämra studiemiljön väsentligt.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp