Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
tjena, har skrotat brädan nu och ska införskaffa ett par 720(istället för dom verse 5 jag fick i julklapp), ngn som kan rent teoretiskt lära mig åka, körde skidor när jag var liten(inte carving), så lär mig!!
försök inte lära dig att åka som du tror att du ska, om du exempelvis tittar på andra. försök istället att hitta en känsla mellan skidorna och snön du står på. kanske inte det bästa tipset, men det är nog det enda jag kan komma på. finns säkert andra som tycker att man ska göra på något annat sätt...
i annat fall så kan du ju alltid prova på skidskola, det brukar vara jävligt lärorikt enligt ryktet...
Själv åkte jag idag för första gången på 7 år denna gång med carving skidor sånt fanns inte på min tid =).. Säger bara att det är jäkligt mycket lättare nu, och eftersom du ska skaffa twintip skidor so kommer du har kortare än vanligt.
Tänk bara på en sak "tyngden på dalskidan" du kommer njuta resten av livet...
Om du följer mina enkla tips kan du inom 24 timmar frotera dig med de stora elefanterna i branschen, de så kallade brantåkarna.
1. Startposition
Stå bredbent med lätt böjda ben och armarna framåt. Din tyngd jämnt fördelad mellan skidorna, en neutral position (varken fram eller bakåtvikt)med ett lätt tryck på skidskons plös.
2. Glid
Låt skidorna glida iväg rakt ner i falllinjen. Behåll din position. Försök INTE svänga förrän du fått upp farten...
3. Sväng
När du fått upp farten är det dax att initiera svängen. Kanta skidorna genom att luta dig åt det håll du vill svänga. När kanten tar i kommer skidorna att börja svänga och du styr svängens storlek genom hur kraftigt du kantställer skidan.
I nästa lektion kommer jag att berätta hur man stannar och raggar i liften!