Lära sambon åka

Slangen1

Medlem
Lära sambon åka
Hej! Ska om några veckor fara upp och lära sambon åka skidor, har ni några tips på hur jag lättast lär henne? Jag har åkt flera gånger per år i 22 års tid så kunskapen finns där, ska bara lyckas lära ut den också😂

Lära sambon åka
För det första måste hon verkligen vilja lära sig. Min erfarenhet säger att det inte räcker med att hon bara tycker att det verkar vara en kul grej.
Sen som alla andra säger: skidskola, skidskola och skidskola

Lära sambon åka
tyngden.jpg

Lära sambon åka
Hej, jag är den med erfarenhet av att bli undervisad. Som många skrivit är det inte alltid bra för stämningen så om ni båda ska få ut någonting av resan tycker jag skidskola är att rekommendera.

Tid är annars mitt bästa tips. Den som är sämst får jobba hårt och blir trött. Den som är duktig kommer ner snabbt och lätt och hinner vila. Det är inte kul att åka lite över sin förmåga för att vara till lags.

Lyx och belöningar är ett måste! Långkalsonger, gröt och först i liften är fel metod! (Tidigt ute är bra om snön inte är för hård.)

God lunch, Champagne och beröm är bra. Lagom utveckling, kom inte med nästa tips direkt när det förra funkar.

(Hör jag min man säga ”Du åker jättebra, men tänk på…” en gång till blir jag tokig!)

Om du inte ser detta som ett projekt kommer ni få en fin resa. Lycka till!
#Hatkätlektillskidåkningochhögaberg#
/Susanne

Lära sambon åka
Har man aldrig åkt = skidskola
Äger man ett par pjäxor = man kan våga ge enkla saker att göra åkningen mer säker (typ stavisättning, hasning osv). Lite carving i en grön/blå backe. Berätta, visa sedan låt va, fråga hur det gå. Sluta ge tips.

För min sambo har en känsla av säkerhet att åka tex röda backar varit betydligt mer prioriterat än carva bättre.

Lära sambon åka
Nu är vi ju alla olika men jag vill ge min input som kvinna med en partner som åker bättre än mig själv (åtmn bräda...)
Om nån av er har tendenser till hett temperament är detta en onödig påfrestelse för äktenskapet ->skidlärare. jmf sällskapsresan
Vem av er är mer taggad? du? ->skidlärare
Kör korta dagar med pauser.
Och sist o slutligen -ingen kommer lära sig åka om man inte själv vill helhjärtat. Om approachen är " nej men det kunde kanske vara trevligt att kunna åka med" så ta en skidlärare.

Lära sambon åka
Jag tror att ett säkerhetsord är bra att ha. Vi har t.ex.

"Håll käften"

Det får min fru säga när hon vill och då skall jag hålla käften. Funkar bra vid både skidåkning, tennis, matlagning osv.

Ett tennis exempel:

- Älskling, försök slå rakare och hårdare.
- Håll käften
- Ok.

Lära sambon åka
Jag tror att ett säkerhetsord är bra att ha. Vi har t.ex.

"Håll käften"

Det får min fru säga när hon vill och då skall jag hålla käften. Funkar bra vid både skidåkning, tennis, matlagning osv.

Ett tennis exempel:

- Älskling, försök slå rakare och hårdare.
- Håll käften
- Ok.
såhär brukar disskusionen låta hos oss också, förutom den lilla detlajen att mannen inte håller käften fast jag ber honom...:ROFLMAO:

Snödjup

Tillbaka
Topp