Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kom till Ramundberget så styr vi upp detmjuk sa:Fiskegubbe låter som nån jag gärna skulle låta grabben gå i skidskola hos
Det är ganska individuellt när man kan börja åka bräda. När vi har snowboardskola har vi 6 års gräns. Men den gränsen har vi för att alla ska kunna lära sig, många barn kan börja åka tidigare än så, det beror på hur starka dom är.sky sa:Någon som har erfarenhet av hur det funkar med små barn ca 2 1/2år + 5 år att prova åka snowboard?
Vid låg ålder borde snowboarding vara att föredra framför skidåkning, mindre att hålla reda på.Helldude sa:Det är ganska individuellt när man kan börja åka bräda. När vi har snowboardskola har vi 6 års gräns. Men den gränsen har vi för att alla ska kunna lära sig, många barn kan börja åka tidigare än så, det beror på hur starka dom är.sky sa:Någon som har erfarenhet av hur det funkar med små barn ca 2 1/2år + 5 år att prova åka snowboard?
http://snowboarding.about.com/b/2010/09/20/young-kids-and-snowboarding.htm
Tjena, ska jobba min första säsong som skidlärare i vinter och har därav inte så mycket kött på benen mer än mina utbildningar. Såg ditt inlägg och tänkte att det skulle kunna va bra träning för mig att försöka hjälpa dig. A win and win situation!kamelbulan sa:Mycket bra tråd detta -- var på gång att starta en likadan
Jag ska upp och åka över julen med min stora familj: 13, 11, 11, 10 och 8 år...* Ett par av dem har några dagar i skidskola sen tidigare, men det kommer nog att handla om att börja från nära noll. Tar gärna emot tips på bra övningar som man kan köra med dem. Det gör inget om de är lite barnsliga, det kan rent av avdramatisera situationen.
Helst hade jag velat ha dem i skidskola också, men det handlar om själva juldagarna, så det kan kanske bli svårt...
Edit:
* Jag vill lägga till att min frun inte är en av dessa, bara for the record liksom sådär.
Lite övningar alltsåkamelbulan sa:Mycket bra tråd detta -- var på gång att starta en likadan
Jag ska upp och åka över julen med min stora familj: 13, 11, 11, 10 och 8 år...* Ett par av dem har några dagar i skidskola sen tidigare, men det kommer nog att handla om att börja från nära noll. Tar gärna emot tips på bra övningar som man kan köra med dem. Det gör inget om de är lite barnsliga, det kan rent av avdramatisera situationen.
Helst hade jag velat ha dem i skidskola också, men det handlar om själva juldagarna, så det kan kanske bli svårt...
Edit:
* Jag vill lägga till att min frun inte är en av dessa, bara for the record liksom sådär.
Bara nyfiken, växer det äldsta barnet snabbare än de andra? För hon blev visst 5 år äldre när de andra två blev 2 år äldre.Becki sa:Våra har "sportlovs-åkt" sedan de var 2,2,4 år och är idag 4,4,9 så nedanstående är utifrån det perspektivet.
Har ngn tips om hur vi vuxna ska ha barnen i knappliften? Jag tänkte att de skulle få prova den i år. Tidigare har jag och min man haft dem i famnen.
Och, lite tips hur vi ska hålla vår äldre flicka stimulerad i backen när vi har de små med oss? Hon har gått i skidskola sedan hon var fyra år (förra året undantaget) och hon tycks få rävar bakom öronen så snart skidorna åker på.
Ihii, visst känns det som om barnens tillväxt är relativ ibland, men när äldsta flickan började sin andra sässong i skidskolan härjade de två minsta i sina gåstolar i korridoren på Hundfjällscenter.Lillhage sa:Bara nyfiken, växer det äldsta barnet snabbare än de andra? För hon blev visst 5 år äldre när de andra två blev 2 år äldre.Becki sa:Våra har \"sportlovs-åkt\" sedan de var 2,2,4 år och är idag 4,4,9 så nedanstående är utifrån det perspektivet.
Har ngn tips om hur vi vuxna ska ha barnen i knappliften? Jag tänkte att de skulle få prova den i år. Tidigare har jag och min man haft dem i famnen.
Och, lite tips hur vi ska hålla vår äldre flicka stimulerad i backen när vi har de små med oss? Hon har gått i skidskola sedan hon var fyra år (förra året undantaget) och hon tycks få rävar bakom öronen så snart skidorna åker på.
Kasta i dom i den djupa änden. Bara hjälp dom att komma på knappen, sen lär dom sig efter att ha trillat en gång eller två.
Dela upp er, en är med tvillingarna, en är med dottern.
Klart slut =)
Få barnen att förstå att dom måste stå upp helt av sig själv i liften, inte sitta ner.Becki sa:Bra tips att öva GP, den ska vi introducera i vardagsrummet medan vi tittar på förra årets filmer från skidbacken.
Bara låt henne åka fritt, och sen träffas man på en punkt alt. Hon åker fritt i samma backe som ni åker i med dom mindre, men då kan det bli uppmärksamhetsbråk! Det viktiga då är att ge henne lite uppmärksamhet, och inte glömma bort henne. Exempel kan vara att hitta på olika övningar och utmaningar hon kan pyssla med att lära sig under tiden.Becki sa:Och, lite tips hur vi ska hålla vår äldre flicka stimulerad i backen när vi har de små med oss? Hon har gått i skidskola sedan hon var fyra år (förra året undantaget) och hon tycks få rävar bakom öronen så snart skidorna åker på.
Ok hur gick detSele hjälpte oss att komma över en liten tröskel. Dottern ville hålla i min stav hela tiden men för att få henne att släppa det så fick hon ha selen. Sen åkte jag bakom och lät linorna släpa i marken. Jag bromsade henne alltså inte alls men hon upplevde en trygghet av att den var där
Vad duktig han ärDet går alldeles utmärkt att börja åka i tidig ålder. Simon i filmen började när han var 1,5 år.
Ut och ha roligt, gärna tillsammans med någon som är lite äldre och gillar skidor!
Är det inte kul eller om blodsockret är lågt, sluta direkt och åtgärda båda "åkommorna".
Hon kom över tröskeln och åkte senare på säsongen själv i röda slaskpucklar i Österrike (5 år). Selen behövdes för att hon skulle våga lämna barnbacken i Romme.Ok hur gick det
Tycket dem det vara kul ?Mycket förståndigt redan skrivet. Vill bara säga att jag har mycket goda erfarenheter av att ha ett ganska långt rep knutet runt midjan på 3-4-åringar. Då kan man låta dem åka själva men kan bromsa dem om de skenar eller kommer allför nära något de kan krocka med.
Hur gick det för han .Fast det där med längd först vette f-n, känns lite överspelat, visst det är bra för motoriken men oftast så tycker de att det är så grymt mycket roligare att åka utför och då är det det man ska spinna på, båda mina åkte utför innan de kunde åka på längden, det har de fattat först efteråt, och sen sitter de fast i slalomprylar och då går det att göra en heldel utan fullgod motorik.
Skidskola om de vill, mina har ibland velat gå och ibland inte så numera får de bestämma själva om de ska gå.
Sen att jag hoppas att de går vidare och blir skidlärare precis som jag själv är nog sekundärt så länge de tycker att det är ok att vara med och åka (tror att de kommer att få vara med på kurserna som "försökskaniner" i vinter)