Large Burton bindning på Burton Custom 156?

kappy

Medlem
Jag undrar om det är någon som kör en sån här setup, och hur det går?

Saken är den, att jag har ett par Thirty-two Lashed strl 43 påväg in, och har ett par Burton Custom bindningar i storlek Large.

Nu funderar jag på att införskaffa mig en Burton Custom 156 bräda.

Saken är den, att på Burtons hemsida står det att binding size: Medium, och waist width är 247mm.

Jag tänkte bara se om det är någon som kör med large bindningar på den och hur det isåfall går? Annars får jag väl rikta in mig på en annan bräda.

Tror nog inte det ska vara något problem? Är inte så duktig på sånt, men burton custom finns ju i Wide också. men det är nog lite för brett. Du har lika stora fötter som jag, och jag har inte blivit rekommenderad att köpa wide brädor.

Med storlek 43 kan du köra M när det gäller lashed. Körde M med mina lashed44 utan problem bara ställa in lite på inställningarna. C02 bindningen var det jag körde med cartel i M känns mindre och bakkappan kan vara lite besvärlig om du har lite för stor boot. Cartel är ganska anpassad för burton boots. Lär dock gå bra med dina L om du ställer in vinklarna brett och står brett.

Tack för era svar!

Saken är den att jag har redan bindningarna hemma, och vill inte lägga pengar på ett par M. Man kanske ska ta det säkra före det osäkra och köra på en annan bräda..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp