Läsa franska i Chamonix - går det?

freeride_nu

Aktiv medlem
Har hört att man för CSNs pengar kan kombinera franskstudier med skid- och brädåkning i Chamonix. Låter för bra för att vara sant...!? Vet du något mer om detta så skicka ett mejl omgående!

Det går ju gå på en skola men om man lär sig franska är ju mindre tveksamt. Ett inte så populärt inslag är bondfångarna till arrangörer men så länge svenska staten betalar brukar ju ingen bry sig så värst mycket. Populärt är däremot klamydia och graviditetstest... Näää vad sa jag nu. Oj!

Akta er för Adam & Niklas, mer oseriösa killar får man leta efter. Mest ute efter snabba pengar, förrförra säsongen i alla fall. Vem vet, de kanske har gått o blivit snälla.

Visst finns det lite att klaga på ang. INSTED, men man får inte glömma att det är en bra chans att komma ner till Chamonix. Det är inte Adam och Niklas som vinner på det (bara), det är vi som får åka ner till Chamoni och åka en massa skidor och få CSN pengar till det!!!!

Självklart måste man ju inse att man inte har riktigt samma möjligheter som de som inte pluggar att åka exakt alla puderdagar osv... Självklart måste man också inse att man kanske inte lär sig EXTREMT mkt franska eftersom åkningen lockar mer än att plugga plus att det dräller av svenskar.

Jag var nere och åkte skidor och pluggade på Insted förra säsongen. Jag tyckte det var bland det bästa jag gjort någonsin. Visst var det lite småproblem med Insted men på det stora hela funkade det bra. Man lärde sig mycket franska också faktiskt. Är man hyperseriös på att lära sig franska så kanske det är bättre nån annanstans där man umgås mer med fransmän men det är ju skidåkningen som är grejen.
Jag har sån jävla ångest över att ha börjat jobba och inte kunna åka skidor mer än några veckor.......
/Adam

Måste bara säga så att inget missuppfattas... Jag var oxå nere i vintras och det var bland det absolut bässta jag gjort!!

Vad är det för folk som brukar läsa dom här kurserna? Är dom flesta runt 18-20 eller finns det även äldre runt 25 som läser dom? Mest svenskar??

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp