Låsanordningar i tandådalen bl.a.

• Trådstartare Trådstartare muchcup
  • Start datum Start datum
M

muchcup

Guest
Ska upp till tandådalen snart, har köpt en ny burtonbräda och bindning som kostade skjotaran, nu är jag livrädd att den ska bli snodd ifall man ska gå in och äta eller så. Vad jag kan minnas ifrån lindvallen så fanns det sätt att låsa fast brädan, typ två skenor som stack ut som man sedan stack in snowboarden i och kunde låsa med ett hänglås? Har jag fel eller minns jag rätt? Finns detta i tandådalen också i så fall? Hur pass kraftigt hänglås kan man använda?

tror att de finns sändär ställning men är inte säker på om man kan sätta lås i den..
jag är inte säker på om de finns i tandådalen men har för mig de, annars äre fårn nått annat ställe jag får bilder i huvet..

Dom ställen går inte att låsa om du inte har med dig ett eget lås.
Jag var uppe i Lindvallen i vintras å där köpte jag ett eget lås till brädan för ungerfär 70:-
Det är ett bra tips om man vill behålla sin bräda några år framöver. Köp ett lås! =)

BraedarN sa:
Jag var uppe i Lindvallen i vintras å där köpte jag ett eget lås till brädan för ungerfär 70:-
Det är ett bra tips om man vill behålla sin bräda några år framöver. Köp ett lås! =)
Vad menar du för typ av lås då? Är det ett speciellt snowboardlås eller ska jag bara köpa ett hänglås? Hur fungerar det?

BraedarN sa:
Vad menar du för typ av lås då? Är det ett speciellt snowboardlås eller ska jag bara köpa ett hänglås? Hur fungerar det?

1944M119-01.jpg

sånna lås kan man hitta typ överallt, biltema mm.
Och dom gör ju att man får meka en stund iallafall.. o de flesta tjuvar är inte sugna på de under lunchtid.

Tjenare!

Du måste köpa ett speciallös som de som har ställt ut ställningarna tillverkar (det är så de tjänar pengar...). Tror att de finns i skidshopparna (har för mig att det står så på ställningarna).

Om du istället är lite smart så tar du och skaffar ett wirelås, då slipper du leta efter ställningar när du vill låsa fast brädan. Jag försöker med detta inte säga att du bör låsa fast den permanen i vindsförrådet eller något sådant, det fungerar mer som en avskräckande medel som gör att tjuven väljer en annan bräda istället, där de slipper klippa upp (om de klipper syns det ju att de är tjuvar, om de bara tar en så bryr sig ingen).

Exempel:
http://www.burton.com/ProductDetail.aspx?pid=94

Tillbaka
Topp