läskigt som fan!

Kinkad

Ny medlem
läskigt som fan!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1995770.ab
Läskigt som fan! när jag satt och kollade tv idag så kom det upp en ruta om att det blåser 30m/sek i jämtland och att folk ska stanna hemma! (stog t.o.m att man kunde förfrysa ifall man gick ut :S) läskigt som fan asså och här nere i Stockholm så är det sol och tjocktröje väder, jävla växthuseffekten asså!

//Kinkad

läskigt som fan!
kan låta dumt men hoppas att det blir några vintrar i södra sverige!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

läskigt som fan!
oscarius sa:
30m/sek är väl inte så mycket att man ska starta trådar om det? eller?
men jag tänkte inte just på att det blåser 30m/sek,
menade mest att, hur fan kan de vara så där uppe och här i stockholm kan man gå med tjocktröja? (:

läskigt som fan!
HENRIKSS0N sa:
kan låta dumt men hoppas att det blir några vintrar i södra sverige!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nej det låter inte dum! Jag tror nog nästan alla skulle villja att det som en gång var vinter i södra sverige ska komma tillbaks... Jag vet inte men de har sagt att 2-4 av 10 vintrar i södra sverige blir fett dåliga!! Något vi inte kan göra något åt, men vi kan alltid minska växthusefektens fart.

Håll tummar och fötter för att den vinter vi en gån hade ska komma tillbaks!

läskigt som fan!
nu bor jag 5 mil norr om stockholm men det är ju i södra sverige kan man säja!!!!

läskigt som fan!
Redrum sa:
någon som kan säga hur kallt det är i jämtland ?
termometern visar inte många minusgrader här i åre, men köldefekten i 30m/s blir enorm.

stora delar av lågzoon har tillomed varit stängda i åre idag..

Senast ändrad:
läskigt som fan!
Det blåste som fan i Vemdalen idag, å imorrn åker jag upp till västjämtland, låter kanske hjältemodigt men så är det också.

läskigt som fan!
kiSS väder i stockholm.
minus på morgonen så att regnet blir snö, sedan när man går upp kl. 8 så är det bara lite små slask kvar, senare på eftermiddan när det blivit +7 så torkar allting och på kvällen är det klar himmel och -2 grader utan snö, säger bara ?varför?

läskigt som fan!
jag måste bara säga att... växthuseffekten är en BRA sak. utan den lever inte vi eller några andra djur/växter. växthuseffekten har funnits på vår lilla boll ett bra tag, ett par miljarder år. så tänk bara på att inte säga "åååh jävla växthuseffekt va faaan nu kommer inte ja kunna åka skidor för snön e typ lost bree" utan säg ÖKAD växthuseffekt eller bara "åååh jävla människor va faaan nu kommer inte ja kunna åka skidor för snön e typ lost bree"
*ChaWaBanGa*

läskigt som fan!
En gång var jag i spanien i September månad.
Det var den värsta stormen jag varit med om.

Jag såg att det blåste som aldrig förr så jag beslöt att gå ut och känna hur stark vinden var.
Jag tog ut en sväng och kämpade verkligen att stå kvar på mina fötter, på väg hem så blev vinden hårdare och den blåste omkull mig några gånger. Det kom en stark vindpust senare som gjorde att jag lyfte från marken, inte kul! Jag lyfte ca en meter i luften och ca 10 meter fram... tills ett staket var där och stoppade mig som tur var. Jag hängde kvar i staketet ett tag tills vinden lät mig komma till bar mark igen. Sedan, efter detta, så kämpade jag mig tillbaka hem igen.

Där fick jag lära mig en läxa, trotsa inte naturens makter.
Stanna kvar hemma om det blåser så hårt.

läskigt som fan!
SverigeTomten sa:

Jag såg att det blåste som aldrig förr så jag beslöt att gå ut och känna hur stark vinden var.
Jag tog ut en sväng och kämpade verkligen att stå kvar på mina fötter, på väg hem så blev vinden hårdare och den blåste omkull mig några gånger. Det kom en stark vindpust senare som gjorde att jag lyfte från marken, inte kul! Jag lyfte ca en meter i luften och ca 10 meter fram... tills ett staket var där och stoppade mig som tur var. Jag hängde kvar i staketet ett tag tills vinden lät mig komma till bar mark igen. Sedan, efter detta, så kämpade jag mig tillbaka hem igen.

Vet att man ska ha respekt för naturen, men kunde inte hålla mig för skratt =)

läskigt som fan!
Värsta vädret i Åre på länge, trafiken stod stilla från lunch och det var runt 15 bilar som krockade, de skickade ut pansarvagnar för att hjälpa folk osv.
30 m/s nere i byn är sjukt mkt, fatta på åre skutan då :O
Vägarna blev avstängda och folk satt fast i bilarna, hotades att frysa ihjäl.. asså de sa att man inte skulla åka ut om det inte var jääättenödvändigt. hihi, typiskt åreväder asså;)

Imorn blir det feeeettt med pow :D <3

läskigt som fan!
SverigeTomten sa:

hahahaha, ofta du lyfte från marken och liksom flög fram..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp