Lättillgänglig skidort som har bra åkning andra halvan av april eller senare?

Bor i Karlstad, vill inte köra bil.

:)
Du får väl sätta sig på bussen till Branäs.
Dom stänger annandag påsk och det är i andra halvan av april.
Sen så finns väl inte så mycket lättillgänglig om man bor i Karlstad och inte vill åka bil.
Sen vad är bra åkning för dig?
Jag själv gillar vårslush när det är eländigt i backe med massa snöhögar.

Du får väl sätta sig på bussen till Branäs.
Dom stänger annandag påsk och det är i andra halvan av april.
Sen så finns väl inte så mycket lättillgänglig om man bor i Karlstad och inte vill åka bil.
Sen vad är bra åkning för dig?
Jag själv gillar vårslush när det är eländigt i backe med massa snöhögar.
Tänkte mer vad som har nära till tågstation/flygplats. Jag åker ganska mycket i lokala backen och ungefär två veckor per år spenderas i någon av orterna kring Sälen. Tänkte nu ta en weekend i något ställe lite mer norr.

Senast ändrad:
Tänkte mer vad som har nära till tågstation/flygplats. Jag åker ganska mycket i lokala backen och ungefär två veckor per år spenderas i någon av orterna kring Sälen. Tänkte nu ta en weekend i något ställe lite mer norr.
Hafjell, tåg eller buss till Oslo och tåg till Lillehammer och skidbuss sista vägen upp till Hafjell. Men dom stänger 18 april och lär vara knökat med folk påskveckan.
Riksgränsen är väl ett ganska säkert kort.
Flyg från Gardermoen till Narvik eller Arlanda till Kiruna och tåg på Malmbanan till Riksgränsen.

Tänkte mer vad som har nära till tågstation/flygplats.

Hafjell, tåg eller buss till Oslo och tåg till Lillehammer och skidbuss sista vägen upp till Hafjell. Men dom stänger 18 april och lär vara knökat med folk påskveckan.
Flyg från Gardermoen till Narvik eller Arlanda till Kiruna och tåg på Malmbanan till Riksgränsen.
Tackar

I Hemavan landar du mitt i byn, 500 meter från flygplatsen till liften. Flyg från Arlanda med flera avgångar per dag. www.amapola.se

Är det bara Skandinavien som gäller, eller även Alperna? Exempelvis Ischgl eller Sölden är öppet till första maj och är väldigt lättillgängligt med flyg till Innsbruck och sen tåg/buss (många förbindelser från Arlanda). Om du ändå är villig att flyga och vill åt bra skidåkning, skulle jag välja det alla gånger. Är varken dyrare eller behöver ta så mycket längre restid.

Står en del om maj i Alperna i tråden nedan, se länk. Lättillgängligt? Tåget går till Mayrhofen, sedan skidbuss 25 minuter till universums bästa (?) sommarskidåkning vid Hintertux.

1647614896043.png

Från Oslo kan du också fortsätta med tåget till Oppdal också. Öppet till 24 april åtminstone.

Tillbaka
Topp