Lavinkunskap?

• Trådstartare Trådstartare JCash
  • Start datum Start datum
J

JCash

Guest
Lavinkunskap?
Undrar om det är nån som har hört talas om en bok som ska ha kommit nu i år, tror jag, som handlar om lavinkunskap. Har för mig att jag läste nån notis om den i somras i nån tidning. Jag tror att Peter Mågaard eller Ronald Craaford-Currie kan vara inblandade, ej säker. Den ska tydligen användas i utbildningssyfte också? Nån som vet vilken bok jag menar och var man kan få tag i den???
Cash

Lavinkunskap?
Ska ru lära dig att gräva Mågårdgropar?

Boken heter kanske "Laviner - En handbok" (Peter Mågård m fl) och är utgiven på Naturvårdsverkets Förlag. Kan kanske finnas i någon bokhandel, annars är ISBN-numret 91-620-1209-6, beställningsadress:
Naturvårdsverket
Kundtjänst
SE-106 48 STOCKHOLM
kundtjänst@environ.se

Eller så kanske det går att beställa den via Naturvårdsverkets fantastiska Webexperience: www.miljobokhandeln.se

Rekommenderar också Naturvårdsverkets Rapport SNVPM 1655; Snö och Laviner - om lavinfara, hjälpmedel, räddning mm som är en riktig läsupplevelse och väldigt instruktiv. NOT!

Grüss gott!
Ses i Valdez!
/Jean-Claude

Lavinkunskap?
Den mest erfarne lavinexperten i Sverige måste vara Ronald Crawford-Currie. Han har skrivit ett antal böcker om lavinkunskap och har även andra material i ämnet. Jag vet inte om han vill att jag lämnar ut hans tel.nr men kontakta Ola Rockberg (experten!) så kan han säkert ge dig information om hur du ska komma i kontakt med honom! Du kan säkert beställa helt ny inf. ifrån honom. Lycka till!

Lavinkunskap?
Den mest erfarne lavinexperten i Sverige måste vara skit-morten, Christian Antoine, niclas ferin, Dag Finn, Jerker, JCM, Carl-Maguns, Peje & Peter Mågård. De har skrivit ett antal böcker om lavinkunskap och artiklar i ämnet, men jag vet inte om jag vill att du skall kontakta någon av dem just nu. Så se till att maila dem här på Freeride.

Lavinkunskap?
Banditen skojar, inte kan det vara Bubbis farsa som skapat laviner. Undertecknad tror att Banditen far med osanning och egentligen inte har en sportmössa.

Tillbaka
Topp