Leder hjälm till övermod?

HenningO

Ny medlem
Någon nämnde i den andra tråden om hjälmar att man lika gärna kunde åka utan hjälm eftersom man åkte försiktigare då. Det ligger något i det, vad tycker du?

Själv har jag hjälm, mycket för att jag är livrädd för alla idioter som inte kan åka (främst snowboard) men ändå håller till i backar som är allt för svåra för dem. Med risk för att låta kaxig, jag vet att jag åker så bra att jag inte skulle behöva hjälm. Även om när det går riktigt snabbt så känns det tryggt att ha en extra livförsäkring.

Jag kör med hjälm och man vågar ju mer när man har det. Jag brukar iblnd hopap utan hjälm och då vågar man ju bara göra de trick som man är riktigt säker på.

Jag vet att man blir galnare med hjälm än utan.

Helt ärligt så har jag ALDRIG hört ett bra argument för att köra utan hjälm...

mer än att det ibland kan vara för varmt.

Det är sant det.
Men det finns en anledning. Att det är så djevla dyrt! Jag är på jakt efter en ny hjälm och dom ligger ju för fusen runt 1000-lappen om man vi ha en fin...
Tråkigt tycker jag. Lika i förrgår när jag skulle köpa nya racing-skidor. 7000 UTAN bindning. Vart är detta påväg :/

Nästa år ska jag åka till polen å köpa skidor, ca 60-70% billigare där ;)

Visserligen är tusen spänn säkert mycket... Men det är ingenting när man tänker på vad den skyddar. Har man problem att skaffa fram pengarna trots den kloka investeringen kan man alltid göra som polaren.

Han visade några av våra hemmagjorda filmer för morsan. Sen var det inte svårt att övertyga henne om att han skulle använda hjälm bara hon sponsrade med en.
finns ingen morsa i världen som inte hjälper till att köpa hjälm, hur gammal man än är :)

Själv tycker jag att det lätt är värt den investering det kostar. Jag anser att jag har så pass mycket i huvudet att jag vill skydda det :)

Nilimaa: Skärp dig, då måste man ju köpa videokamera, tv, fåtöljer och popcorn först!

Blir ju asdyrt!

kärlek /Skoglund

njae jag blir då inte så mkt galnare med hjälm än utan...men det är nog bra det! är nog tillräckligt dum utan hjälm. men jag känner mig mkt tryggare med hjälmen på.

Härligt att det är många här på freeride som är kloka nog att ha hjälmen på ute i backen bra fortsätt så!

Det är klart att man kör med hjälm....
Dem som använder hjälm visar bara att dem har något att skydda.
Man blir nog lite modigare åtminstånde så känns det som det...

Köpte just en Salomon hjälm för 1000:- men det är det värt, å som folket häröver sa... snacka med päronen där hemma. Jag fyllde år annandagen, fick 500 pix till hjälm åsså ville förstås Farmor hjälpa till också. :) obs. Jag är 22 år och bor INTE hemma... det går alltid å lirka lite där.
-Stay Snäll-
=Calle=

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp