Lekfulla park / allmountain skidor

jakobssonn

Medlem
Tja!

Är ute efter ett komplement till mina QST Blank inför nästa säsong som kommer spenderas i alperna. Vill att de ska funka i parken, men framför allt att de ska vara jäkligt roliga att leka med i pisten. 180s, 360s, shifties och butters på varenda side hit. Har kollat lite på Armada stranger, Season eqpt kin och K2 reckoner 102. Någon som prövat de olika eller har andra tips?

Tack!

Åker på Line Sir Francis Bacon och kan varmt rekomendera.

Otroligt lekfulla med en grym pop och mjuka nog för att göra butters. Väldigt lätt skida och har hört om andra som haft problem med hållbarheten men för mig har dom hållt sig riktigt bra.
Det ända jag ångrar är att mina är nästan mittmonterade. För alperna är det nästan för mycket "parkskida" om man är och hoppar offpist och landar i puder.
Men det är mer tycke och smak.

Åker på Line Sir Francis Bacon och kan varmt rekomendera.

Otroligt lekfulla med en grym pop och mjuka nog för att göra butters. Väldigt lätt skida och har hört om andra som haft problem med hållbarheten men för mig har dom hållt sig riktigt bra.
Det ända jag ångrar är att mina är nästan mittmonterade. För alperna är det nästan för mycket "parkskida" om man är och hoppar offpist och landar i puder.
Men det är mer tycke och smak.
Tror tyvärr de blir för lika mina QST Blank. Är det puder och stora hopp/drop i off pisten funkar mina Blank skitbra. Eftersom jag redan har något för off pist och puder tänker jag att de kan vara bättre att skaffa något som är riktigt bra för kombinationen av pist och park snarare än något som funkar till allt ovan nämnt.

Tillbaka
Topp