Lengde på K2 Seth Viscious

Hei,
jeg funderer på å kjøpe K2 Seth V. og lurer på om jeg skal ha 179 eller 189.
Er selv 180 og 82 kg. Kjører mest Big Mountain, har alikevel lyst på en versatil ski til skog og litt park. Hva skal jeg velg?
Fundere også på Maden AK, er dette kanskje et bedre valg f.eks. i 179 for allround bruk?

Setter pris på noen synspunkter:)

Är inte riktigt rätt person att svara egentligen men om du ska ha skidan till allround/skog/park skulle väl jag gå på 79an, har själv kollat på Viscious 179 just för dessa ändamål (är 189cm).

Maden AK är väl mer ett rent puderlagg om jag inte missminner mig till skillnad från Viscious som är mer allround?

Det er ikke noe alternativ. Har kjört paa 189 i 4mnd naa, i gad Gastein, og har testet kompisen sine 179.
189 er fortsatt leken p.g.a innsvingen og halvmyk tail og tupp.
Har kjört alt fra 45graders berg til tett skog og backcountry kickers. den er PERFA!!
Lykke til!!
(P.s Se neste aars design)
Hilsen Anders

var inte rädd för långa skidor.
båda k2 skidorna är mjuka så de är lätthanterliga även om man inte är stor och tung, vilket gör att lite längd
inte är något problem.
gillar du mest att köra puder är maden klart bättre. Den är förvånansvärt lätthanterlig i andra underlag med.
Cowabunga som är 189 skall definitivt ha 189...

Jeg er 185 og 85 kg og kjører Sv i 179. Dette funker fett i skog og i bakke, men på åpene flater i stor fart blir de fort urolige. I veldig dyp snø blir de også litt for korte og lett at de dykker. jeg har prøvd å montert bindingene (alpint) på +2/bootseter/ -1. Det er stor forskjell på disse plaseringene, +2 er perfekt for bakke skog, men gjør at skien lett dykker i løssnø, -1 blir en helt annen ski med egenskaper som egner seg best for offpiste med mye pudder. Nå har jeg dem montert på bootsenter, noe som er en god kombinasjon av disse egenskapene.
Neste år blir det 189, men beholder 179 til dager uten pudder og for tett Hemsedalskog.
EM

Takk for responsen så langt.

Jeg har for øyeblikket et par Big Daddy (prøver å selge) og tenker at jeg kommer til å ha lignende ski i fremtida for de dagene hvor jeg kjører større åpne flater og hvor snøen er noe dårligere.

Mange anbefaler meg 189 jeg trodde at disse K2 skia var noe lengre enn andre ski mht lengden de angir (altså at de har noe mer konservative mål)?
Jeg kjører mye Hemsedal og der er snøen ofte variabel og skogen tett og vurderer derfor fremdeles 179 cm skia. Har tidligere i vinter kjørt på -06 mod. Scratch BC 185, syntes disse skia var gode, men de var tunge og nitrise i løypa. Jeg har prøvd Seth V. og vet at disse er bedre når det gjelder svinger.

Spørsmålet er om de tåler dropp og hvor god er fartstabiliteten på de korte vs de lange variantene?

PS. Jeg kjører alpint (ikke telemark)

Jag tror att Seth Vicious är längre än vad det står att de ska vara, men jag vet inte...
Mina 169 är iallafall lca 3cm längre än karma 169

Vet inte riktigt hur k2 mäter men SV och Maden ak (189cm) är max en centimeter kortare än big daddyn (193 cm). Jag kan inte säga hur SV är i olika längder, men 189:an kan bli lite fladdrig i uppkörd snö och hög fart. Tål drops utmärkt! Jag tycker du ska välja 189:orna. Jag kör på dom (väger 77-80kg nånting, 187 cm lång, men det är väl vikten som är det väsentliga?) och jag vill absolut inte ha kortare, snarare längre.

Maden AK är riktigt bra i orört puder men är alldeles för mjuk och fladdrig i uppkörd lössnö. mycket fladdrigare än SV.

Takker allle som har lagt inn sine tanker omkring lengder og skivalg!

Kom over et par SV i 189 cm lengde og valgte dem. Hittils har jeg bare prøvd dem en gang. Følgende noterte jeg meg dog:
- 189 er lengre enn 189 på andre ski og tip til tip er de ikke stort korterer enn BD som er 193 (har sett det Patrek og mas skier)
-tiltross for myk fremtupp så var skia relativt stabile i dårlige/blandede snøforhold
-fikk en skikkelig god følelse offpist samtidig dom den karvet gode svinger i pisten
-bra og droppe med, men litt lange for jibbing (er nå engang ikke den store på dette dog)

Mulig jeg skaffer meg et par i 179 til neste sesong og beholder BD'ene for dagene med hovedsaklig storefjellskjøring. Vi får se.

Konklusjon: Hvorfor kjøpte man seg ikke disse skia tidligere!!?

Tillbaka
Topp