Les 2 alpes & La Grave?

• Trådstartare Trådstartare Puuri
  • Start datum Start datum
P

Puuri

Guest
Les 2 alpes & La Grave?
Har läst en hel del om området Les 2 alpes här på forumet för att se vad andra tycker och tänker om stället. Jag var själv där på sportlovet 2006 och det var den bästa skidåkningen jag nånsin upplevt. Nu är jag ingen proffsåkare som de flesta här kanske är.

Undrar bara vart La Grave ligger i förhållande till Les 2 alpes topp? Det verkar på några som om det är gångavstånd från topp till topp? Jag var uppe på toppen en gång men såg inget annat liftsystem (kanske njöt av den helt otroliga utsikten istället).

Dock fanns det ett liftsystem på andra sidan dalen.. Men det såg mindre ut än Les 2 alpes liftsystem. Kanske La Grave ligger på andra sidan *det* berget? Tacksam för svar.

Les 2 alpes & La Grave?
Hej
La Grave ligger på samma sida som L 2 Alps med ett litet backkrön emellan. Man ser alltså inte över till Lg. Men det är endast en kort promenad.

Det du ser på andra sidan dalen rakt norr ut är Alp Heuze.

Les 2 alpes & La Grave?
Japp, det går att promenera dit. Tror dock det är lite jobbigare tillbaka.
Men se till att ta dig upp från La Grave innan liften stängt där för då har du en fin promenad framför dig ;)

Les 2 alpes & La Grave?
la grave ligger på nordsidan och 2alps på sydsidan med en kort travers i mellan. Tror det brukar gå att tolka om man inte orkar knalla 5-10 min. det lilla liftsystemet du ser är nog inte alp heuze (?stavning) utan ett litet system som jag inte kommer ihåg namnet på. alp heuze ligger i närheten men man ser inte så mycket av det vad jag vet.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp