Les Deux Alpes/ La Grave

Isabelle

Ny medlem
Les Deux Alpes/ La Grave
Hej!
Grymt sugen på att sticka till alperna i vinter. Jag har kollat upp La Grave en del och det verkar riktigt bra. Les deux alpes byn ligger ju i anslutning och det verkar som man är mer eller mindre ensam om pudret, så jag tänkte nog bo där.
Någon annan som har lust att hänga på?

/isabelle

Les Deux Alpes/ La Grave
hmm.. låter mycket trevligt... har du kollat upp nånting om jobb eller har du tänkt att vara så hardcore att du jobbar nu och sen bara kör skidor/bräda när du väl e där? men som sagt, verkar vara grymt ställe.. du kan ju skriva nåt mer om du har nån mer info att bjuda på

// john

Les Deux Alpes/ La Grave
Var i Les Deux Alpes v. 12 i år. Blev så överraskad av systemet och byn, samt inte minst jämfotahoppsavståndet till La Grave, att det nu är inplanerat en säsong på orten. Har dessvärre usel koll på boendesituationen. Hör av dig om du får napp någonstans så spanar vi även på vår kant!

Tops.

Les Deux Alpes/ La Grave
Le Deux alpes är en förträfflig bra ort när det är gott om snö! Ingen hejd på åkningen om man gillar puder och har lavinsändareprylar.

Jag har inte så stor erfarenhet av boendet eller jobb möjligheter på orten; men hur som helst är jag vansinnigt sugen att göra en säsong/period där.
Får kanske ta fram den stora plånboken och betala vad det kostar. Jag jobbar för fullt och tänkte ta ca 4-5 veckor i alperna med fördel i Le 2 alps. Kan man jobba där så kan jag tänka stanna längre mig att ta "semester utan betalning", den möjligheten har jag.
Så ett intresse finns från min sida. Jag åker skidor förresten.

Hälsningar från Södertälje

Svensson

Les Deux Alpes/ La Grave
Isabelle, du kan räkna med mig! Så nu vet ni det, en till som vill dit.
Kontaktar dig i ett FR-mail.

Tillbaka
Topp