Letar efter gamla skidor: Atomic BetaCarv /X 9.11

Carl_R

Ny medlem
Känner du nån som har ett par såna här liggandes?
Intresserad av att köpa ett eller två par såna här om de är i rimligt skick.

http://img221.imageshack.us/my.php?image=otdralpineskisatomictoomz2.jpg

(Atomic BetaCarv /X 9.11)

Inte sett några såna mer än som demo-ex så jag har inte så jättestort hopp om att hitta några, men tänkte att här borde väl nån vet om någonstans.

Senast ändrad:
Oooh, det där är så klassiskt det kan bli i genren deutsche-caahving, underkategori "ohne stöcke". Klart lurigt att hitta antagligen.

Ditt största hopp är att hitta en gammal raceåkare (tjej förmodligen) som körde på sådana vid övergången från raka skidor till korta carvinglagg. Såg ett par stycken ute på touren runt 99(?).

Om du inte skulle hitta några så har jag ett par 155 9.14 världscupslagg till salu. (anno 02)

Vill gärna ha max 11 meters svängradie och väldigt mycket isgrepp. Årets SL 9m verkar trevlig men är säkert illa dyr. Hade Salomon Equipe SC förra året i åre och den var tillräckligt kvick i 160 för att carva nerför branten i Lundsrappet utan att det accar iväg och blir fartåka.
9.14 är det längre svängradie på va? Tack för erbjudandet iallafall. :)

9.14 är väl menat att ha 14m men hur det är i verkligheten vet jag inte då detta inte är samma skida som fanns i butik och därmed så är ofta designen ett spel för galleriet. (Jag körde min sista säsong som aktiv på dessa)Isgreppet är givetvis så bra det går att få det. (är ju trots allt en wc skida.)

nej kollade just garaget.. dom är utlånade till någon... tyvärr. hade bara en atomic beta carv 9.10 kvar..

Synd, tack iaf.

Utter: Vad är det för bredder på skidorna fram, mitten och bak? (Om det inte blir för krångligt för dig att ta reda på det)

Tillbaka
Topp