experimentera lite med björkplywood, billigt ;D Jag byggde min i tre lager 4mm plywood, alla med fibrerna längsmed brädan (hade en skiva som passade för det, annars hade jag tänkt ta 4st 3mm lager, eller att det mittersta lagret är 90 graders vridet...) gjorde den 148cm lång :D (150cm minus fila bort lite skönhetsfel

xD ), wheel cutouts, 28cm bred på bredaste stället, smalnar av bakåt till 25cm tror jag :D eller om det var 27-23... nåt sånt :P flexar rejält skaru veta

stegen:
1. Sågade ut 4st rektanglar 1700x300x4mm
2. byggde en press, en platta med lite brädor så den går upp i mitten liksom, mellan truckarna.
3. Satte på två stycken mjuka brädor på sidorna, som jag rundade av kanterna på genom att först såga 45 graders vinkel i sidorna och sedan slipa ner kanterna lite extra. Då går brädan upp på sidorna, om man tänker på längden lix... så den blir som ett pringleschips, fast inte så mkt böjd haha

4. tog en trasa, blötte ner de kanterna som skulle limmas ihop med lite vatten (den ena sidan på 2 skivor, båda sidorna på 1 skiva.)
5. kötta på lite polyuretan-lim (enkomponentslim for the win!) satte den i pressen me en jäfla massa tvingar, väntade två dygn.
6. Sågade ut formen, hyvlade ner kanterna s de blir jämna

Jag suger på att såga rakt... >.<
6,5. borrade hål för truckar
7. jämnade till lite med sandpapper o så

måla, fixa nån snygg griptape (inte en tejp över hela, fult och dåligt för flexen) KLAR :D